Želim nabaviti pravu kameru za DSO pa bih vas molio za mišljenja i prijedloge.
Idemo na kriterije važne za odabir kamere:
1. Namjena- prvenstveno DSO i komete, ali i detaljne astrofotografije Mjeseca i Sunca u velikoj rezoluciji (mislim baš na rezoluciju, tj. hrpu piksela na slici, a ne na sampling). Naravno, tu idu i planeti, ali za njih velika rezolucija nije bitna (više sampling, tj. dovoljno mali pikseli).
2. Optički instrument- moj MN152 Maksutov Newton (primarni 731mm, uz Barlow ide do 3000mm). Promjer potpuno korigiranog vidnog polja teleskopa (u primarnom fokusu) je oko 22mm. Fokuser je dosta dobar ali mislim da kamera ipak ne bi trebala biti preteška da ne bi došlo do fleksija. Također je tu i problem sa duljinom fokusera - ako želim dovesti senzor DSLR-a u fokus i pri tome ispred njega stavim OAG (koji udaljava senzor od fokusa za još 17-18mm), cijev fokusera s druge strane ulazi malo preduboko u tubus pa zaklanja primarno ogledalo (ne puno, oko 20mm). Bez OAG-a nema ovog problema. Drugim riječima, senzor kamere mora biti maksimalno 30mm iza završetka fokusera ako ne želim da drugi kraj fokusera zaklanja primarno ogledalo u tubusu. Svakako bih htio koristiti OAG, zbog čega opcije mono kamere s filterwheelom nije baš pogodna (previše daleko bude senzor iza fokusera).
3. Montaža i vođenje- Montaža HEQ5 Pro u zvjezdarnici jako dobro radi tako da je pogreška vođenja (RMS) u prosječnim uvjetima snimanja oko 0,75 lučnih sekundi (osim kad seeing stvarno "divlja", onda RMS zna biti i do 1,5).
4. Uvjeti neba, LP, klima- prosječni LMG (mjereno pomoću SQM-a u zenitu) je oko 19,5. LP je ovdje u predgrađu dosta izražen do 30 stupnjeva visine (imamo ovu novu LED javnu rasvjetu u Čakovcu). Ima i puno vlage (Međimurje...), a temperature su noću uglavnom niže nego u većini ostalih dijelova Hrvatske (zimi je redovito oko nule ili dosta niže).
5. Tehnički resursi za obradu snimljenih fotografija- novo, dosta jako računalo koje bi bilo pogodno za obradu većeg broja subframeova u PixInsightu (što je bitno za CMOS kamere jer se njima, zbog kraćih ekspozicija, stvara relativno velik broj snimljenih subframeova u kratkom vremenu).
6. Osobni zahtjevi snimanja i obrade- vrijeme za snimanje je vrlo ograničeno pa želim u što kraćem vremenu dobiti dovoljno materijala da se nakon obrade dobro vide snimljeni DSO objekti. Dakle, max. 2-3 sata snimanja u jednoj noći, a max. 2-3 noći mjesečno (za više jednostavno nemam mogućnosti iz osobnih razloga, a niti vremenske prilike ovdje ne omogućuju puno više vedrih noći mjesečno). Također bih preferirao snimanje OSC kamerom (eventualno uz Dual band fillter) radi jednostavnije i brže obrade (znam da mono s filterima ima puno prednosti, ali takav setup je dosta skuplji a zahtijeva i složeniju obradi - znam iz iskustva).
Budžet je oko 1500 eura (sve zajedno).
Trenutno razmišljam o ASI 294 MC Pro (sa Dual band filterom) ili novoj ASI 2600 MC (ona je malo skuplja, ali izvrsna je, 16-bitna, a nadam se da će joj i cijena s vremenom pasti... Ako ne, onda mi je alternativa ASI 533 MC Pro sa Dual band filterom samo ta ima male dimenzije i malu rezoluciju - samo 11x11mm i 9 Mp...).
I još jedna misao - ne bih uzeo 12-bitnu kameru. Želim što veći dinamički raspon. Minimum 14 bita... a još bolje 16

Ako se sjetim još nečega, kasnije ću dodati.
Puno hvala svima
