Novac za Nova-C na Mjesecu 2021.

Nova-C lander, prvi komercijalni lander za Mjesec.

Otići na Mjesec nikada nije bilo teže nego danas. Tako je bilo zadnjih nekoliko desetljeća, tako je danas, a tako će biti i u budućnosti. Ipak tu i tamo, više danas, još više sutra nego jučer nađe se interes geopolitike, vojnih struktura, kapitala, propagande koji trebaju znanost i tehniku za svoje putešestvije po bližem ili daljem svemiru. Svijet se od prvih raketnih perjanica promijenio. Privatnici u svemiru (mali, manji, veći ili veliki, nebitno) još su prije desetak godina bili predmet za naslađivanje i ismijavanje. Put u svemir trnoviti je put. Danas je situacija potpuno drugačija. Privatne rakete i svemirski brodovi postali su realnost koja više ne dolazi ni na naslovnice medijskih servisa. Zemljina orbita je za privatnike poznat teren, kreće se dalje. Dalje prema Mjesecu.

Novi landeri za Mjesec već su spremni...
Prema izjavama koje nam dolaze od vodećih ljudi SpaceX-a i Intuitive Machinesa negdje u ljeto 2021. godine na Mjesečevo tlo spustiti će se prvi komercijalni lander. SpaceX će za tu prigodu ispaliti raketu Falcon 9, a koristan teret sačinjavati će Intuitive Machinesov lander Nova-C mase oko 1500 kg. Cijela kompozicija poletjeti će ka Mjesecu s raketodroma Kennedy na Floridi. Ako već ne pogađate, lansirna rampa nosi, odnekud  poznat naziv 39A. Predviđeno vrijeme operativnog rada Nova-C landera na Mjesecu je jedan Mjesečev dan (cca 14 zemaljskih dana). Gwynne Shotwell iz SpaceX-a i Steve Altemus iz Intuitive Machines rekli su za medije kako je ovo odličan primjer suradnje privatnih kompanija s NASA-om u napretku svemirskih tehnologija i prodoru čovjeka dalje u svemir.

Nova-C lander.
Nova-C prvi je od tri privatna landera (u igri su; Peregrine, Astrobotic Technology i Z-01, OrbitBeyond) koja je NASA izabrala i sufinancirala u programu Commercial Lunar Payload Services (CLPS). Program ima za cilj komercijalnim putem omogućiti slanje manjih tereta na Mjesečevu površinu u cilju interdisciplinarnih istraživanja bezmalo svega što na Mjesecu postoji, a što bi nama u budućnosti trebalo na Zemlji ili ljudskim kolonijama na Mjesecu i dalje. Naravno, sva iskustva i informacije usko su povezane i s Artemis programom kojime NASA ponovo želi poslati ljude na Mjesec, ovaj puta da tamo i ostane/mo.