Milijarde za kamenčić

Milijarde dolara za običan mali kamenčić kojega NASA vraća natrag, tamo odakle je i potekao, s Marsa je došao na Zemlju i sada se vraća natrag na Mars.

Došao je s Marsa na Znemlju i sada se vraća natrag na Mars. © Ljubaznošću: NASA

Otkriće meteorita 1999. godine u pustinjama Omana, nikoga ne bi odveć iznenadilo. Osim ako nije riječ o meteoritu za koji se smatra da je na Zemlju dospio s Marsa. Sayh al Uhaymir 008 (SaU 008) izabran je za pokusnog kunića u misiji NASA-ina rovera Perseverance. Komadić ovog meteorita ispitan je od strane senzorike rovera. Podaci su obrađeni, pohranjeni i poslužiti će kao etalon za roverova istraživanja kada 18.02.2021. godine pristigne na Marsovo tlo.

Novi Marsov rover Perseverance sa sobom će ponijeti i kamen s Marsa. © Ljubaznošću: NASA
No, ovaj puta znanstvenici i inženjeri nisu tu stali. Mars rover sa sobom na Mars nosi komadić ovog meteorita, a blok senzorike Sherloc povremeno će se kalibrirati na njemu kako bi znanstvenici bili sigurni u podatke koje će rover putem prikupljati. Nešto slično već smo primijenili na Marsu kod MER A i B rovera kada su njihovi Sunčani satovi bili obojani različitim bojama, a njima se vršila kalibracija snimaka kamera. Milijarde godina nakon što je ovaj mali komadić bazaltne stijene dospio na Zemlju s Marsa, sada ga Zemljani vraćaju kući.

Marsov kamen, nakon milijardi godina provedenih na Zemlji, vraća se natrag na Mars. © Ljubaznošću: NASA