Dante Uno uskoro spreman za veliku odiseju

Talijanska srednja škola Dante Alighieri sprema modul za let u bliski svemir. Misije se izvode u sklopu aktivnosti  Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini.

Jednoga dana... © Ljubaznošću: AUV

Ove godine, tijekom ljeta, sa "Svemirske luke Herman Potočnik", Pula, u misije prema bliskom svemiru poletjeti će dvije krilate bespilotne letjelice HISTRION 111 i 112. Misije se izvode u sklopu aktivnosti  Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini. Pored tkz. letne elektronike kao permanentne opreme, u letjelicama se nalazi teretni prostor dimenzija tri cubesat satelita (100 x 100 x 300 mm), a koji je namijenjen za raznolike eksperimente suradnika i partnera projekta.

U tom smislu je između Talijanske srednje škole Dante Alighieri (ravnateljica Debora Radolović) i Astronomske udruge Vidulini (Marino Tumpić) početkom ove godine postignut dogovor o suradnji na način da Škola bude aktivno uključena u misiju HISTRION-a 112. Ubrzo potom idejno rješenje modula pretvoreno je u radne nacrte te je rođen "DANTE UNO".

"Dante Uno" modul. © Ljubaznošću: AUV
Riječ je o samostalnom elektroničkom modulu koji ima zadaću da tijekom misije bilježi parametre temperature, atmosferskog pritiska, vlažnosti, akceleracije, magnetizma te da kamerom snima sve sekvence leta i putem nadograđene wifi veze u realnom vremenu šalje podatke kontroli leta na zemlji. "DANTE UNO" je energetski neovisan modul s projekcijom samostalnog, neprekinutog rada od najmanje 180 minuta, za koje će vrijeme u HISTRION-u 112 prijeći Armstrongovu liniju (visina od preko 20.000 m) i ući u područje bliskog svemira.

Profesorski tim zadužen za "DANTE UNO" čine; Eduard Filipčić Rozze, Svebor Smodlaka, Luciano Paris, Doriano Sergo i Boris Škifić. Prema njihovim riječima do kraja školske godine obaviti će se još nekoliko nadogradnji i manjih izmjena te izvršiti neophodna testiranja modula kako bi bio spreman za neuobičajenu, uspješnu odiseju. Prije leta u bliski svemir svi moduli suradnika i partnera na misijama HISTRION 111 i 112 obaviti će tkz. ispitivanja kompatibilnosti na test letjelici HISTRION 109.