Istarski svemirski program 2020.

Prvog svibnja 2009. godine pokrenut je Istarski svemirski program - Prvi hrvatski svemirski program.

Na današnji dan, Praznik rada 2009. godine, Astronomska udruga Vidulini sa svojim članovima, partnerima i suradnicima obznanila je službeni start Istarskog svemirskog programa - Prvog hrvatskog svemirskog programa.

Od tada na ovamo postavljeni zadaci realizirani su gotovo u potpunosti. Operativne letjelice za let u područje bliskog svemira, radni modeli, prototipovi, makete u realnim gabaritima landera, rovera, orbitera, malih satelita (piko i femto sateliti) izgrađeni su i testirani u različitim prigodama i uvjetima. Veliki je uspjeh postignut i na međunarodnom natjecanju GLXP sa Synergy Moon Team ulaskom u probranu ekipu finalista, pobjednika natjecanja koje je trajalo čitavo desetljeće.

Pikosat AUV "Istrasat-1". © Ljubaznošću: Marino Tumpić, AUV
Danas se u Puli provode radovi na kompletiranju Centra za svemirska istraživanja Pula gdje se nekoliko pozicija oprema kako bi javnost i učenici mogli uživo prošetati Mars/Mjesec poligonom. Dotaknuti tehničke tvorevine poput onih koje kao civilizacija šaljemo na druge svjetove, ostaviti trag stopala na regolitu i pijesku drugih svjetova. Markantan Sunčani sat, cvjetna galaktika i planetarna šetnica, uz moderne tehnologije omogućiti će svim namjernicima da svim čovjekovim osjetilima "dotaknu" svemir onoliko koliko je to na Zemlji moguće.

U posjetu Veleposlanstvu Ruske federacije u Zagrebu. © Ljubaznošću: Marino Tumpić
Netom obavljeni razgovori s ruskim partnerima uz svesrdnu pomoć i podršku Veleposlanstva Ruske federacije u Zagrebu, na putu su ka ostvarenju cilja Istarskog svemirskog programa - domicilnom objektu u svemiru, u Zemljinoj orbiti.

Pred Istarskim svemirskim programom predstoji puno rada i posla. Gotovo nestvaran put ka nebu, zacrtan prvog svibnja 2009. godine polako se ostvaruje.