Kada će Amerikanci ponovo u svemir vlastitim snagama?

Čovječanstvo može u svemir samo s ruskim Soyuzima. Do kada će Amerikanci Rusima plaćati da njihove astronaute prevoze u svemir i natrag?

Blue Origin-ova raketa na lansirnoj rampi.

Izgleda nevjerojatno ali Amerikanci su posljednji puta vlastitom letjelicom otputovali u svemir sada već pomalo davne 2011. godine! Izuzmemo li eksperimentalne letove Kineza, homo sapiensova prisutnost u svemiru zadnjih osam godina pala je na pleća Rusije. Pilotirani Soyuzi već pola stoljeća vjerna su uzdanica ljudskih misija u svemiru. Na vidiku su nove nade no dok one ne stasaju Amerikanci u svemir mogu samo pomoću Rusije i njezinih svemirskih brodova. Ipak, ta situacija neće vječno trajati.

Umjetnička vizija baze na Mjesecu.
U SAD se planira nekoliko svemirskih brodova nove generacije koji će u narednih godinu, dvije tri preboljeti "dječje bolesti" i polako započeti sa konstantnim misijama. NASA u većoj ili manjoj kolaboraciji s privatnim tvrtkama ima velike planove. Od opskrbe ISS, izgradnje baze oko Mjeseca, letova ka Marsu i dalje u Sunčev sustav. Ovog se trenutka laički gledano nalazimo u svojevrsnom "pilotiranom vakuumu" astronautike, no realno je očekivati kako će poslije 2020. godine misije koje danas izgledaju poput dobrog SF-a postati stvarnost.

Raketa Blue Origin na lansirnoj rampi čeka trenutak za lansiranje.
Danas potpuni "autsajderi" Amerikanci će u narednom desetljeću imati najmanje četiri različita tipa svemirskih brodova spremnih i sposobnih da u bliži ili dalji svemir povedu astronaute ka novim "malim koracima za čovjeka, a velikima za čovječanstvo". Nadajmo se (za dobrobit sviju) kako će/mo ovaj puta otići daleko, postaviti zastavu iii... i ostati Tamo. Sedamdesetih smo se nakon slijetanja na Mjesec vratili kući na Zemlju, u XXI stoljeću čovjek mora dalje, formirati baze oko Zemlje i Mjeseca, krenuti ka drugim planetima, osnovati kolonije... To nam je sudbina.