Međunarodni dan čovjekova leta u svemir

Po prvi puta u Puli, Dan astronautike - Pula 2019.

Jurij Gagarin, prvi čovjek u svemiru.

Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula i Astronomska udruga Vidulini, ove godine zajednički su pokrenuli manifestaciju "Dan astronautike Pula" kojom će se svake godine na dan 12. travnja prigodnim programom obilježiti početak čovjekova puta u svemir.

ACI marina Pula
Program obilježavanja ovogodišnje "Dana astronautike Pula 2019."

16:00 Dolazak i okupljanje sudionika (neformalno)
16:45 Piće dobrodošlice
17:15 Uvodna riječ i početak manifestacije, doc.dr.sc. Aljoša Vitasović, FET, Pula
- Pozdravni govor, prof. dr.sc. Robert Zenzerović, dekan FET-a, Pula
- Obraćanje Gosp. Matveya Sidorova, ataše Veleposlanstva Ruske federacije u RH
17:45 Panel diskusija "Put čovjek u svemir, jučer, danas, sutra", Gosp. Marino Tumpić, AUV, Vidulini
18:05 Upis misli i ideja uzvanika za vremensku kapsulu "Pula - Gagarin vremenska kapsula"
18:30 Slobodni program sa otvorenom panel diskusijom o čovjekovom putu ka zvijezdama
19:30 Promatranje Mjeseca teleskopom

Mjesto događanja

Rezervirana dvorana bistroa "Blue Shell" u Puli na adresi Riva 1 (ACI marina Pula, prizemlje).

Astronomska udruga Vidulini pokrenula je 01.05.2009. godine Istarski svemirski program - Prvi hrvatski svemirski program. Postavljeni su zadaci; popularizacija i edukacija na području aeronautike i astronautike te pripadajućih tehničkih i znanstvenih područja, izrada operativnih i/ili gabaritnih tehničkih tvorevina/modela tipa orbiter, lander i rover, operativne misije bespilotnih letjelica u bliskom svemiru, suradnja sa obrazovnim institucijama.

ACI Marina
Cilj Istarskog svemirskog programa je osmisliti, izgraditi, lansirati i operativno upotrebljavati pikosatelit u Zemljinoj orbiti (ISTRASAT). Projekcija rada u narednom desetljeću pretpostavlja afirmaciju domaće pameti, znanja i iskustva na svjetskom tržištu te pozicionirati RH kao važnog sudionika na čovjekovom putu ka zvijezdama. Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" Pula, prije nekoliko godina prepoznao je važnost svemirskog programa za društvo u cjelini te se kao aktivan akter svojim i zajedničkim aktivnostima s AUV uključio u njegovo provođenje. Putem sudjelovanja u nekolicini projekata svemirske tematike učinio se veliki iskorak ka novim idejama, vizijama, tehnikama i tehnologijama koje doprinose kako FET-u tako i studentima te društvu u cjelini.