NASA izabrala lovca na asteroide

Ponedjeljak, 30. svibnja 2011. u 08:23 sati

OSIRIS-Rex postao je i službeno nova NASA-ina misija vrijedna preko 800 milijuna USD čiji je cilj "uloviti" asteroid 1999 RQ36 te vratiti uzorke njegove površine na Zemlju. Biti će to prva američka misija s ciljem uzimanja uzoraka asteroida radi njihove analize, a ujedno i uvertira pred sve izvjesniju misiju astronauta na neko od malih nebeskih tijela u Sunčevom sustavu tijekom narednog desetljeća.

Prikaz misije OSIRIS-Rex

OSIRIS-REx treća je po redu odobrena misija iz NASA-ina "New Frontiers Program" pored misije Pluto-Charon te Juno Jupiter Orbiter. Letjelica će biti lansirana u jesen 2016. godine. Tri godine kasnije stići će na cilj gdje će provesti najmanje godinu dana u istraživanju i izboru mjesta uzimanja uzoraka. Osam godina kasnije kapsula nalik onoj u Stardust misiji vratiti će se na Zemlju s dragocjenim uzorcima. Jim Green, direktor NASA-ina Planetary Science Division kaže kako će slijetanje na asteroid 1999 RQ36 više nalikovati nježnom poljupcu, a "rovarenje" robotičke ruke s lopaticom na lagani dodir, zbog iznimno zahtjevne navigacije koju diktira mala gravitacija nebeskog tijela od svega 600-tinjak metara u promjeru.

Letjelica OSIRIS-Rex šalje kapsulu s uzorcima na Zemlju, računalni prikaz

OSIRIS-REx je akronim od riječi the Origins-Spectral Interpretation-Resource Identification-Security-Regolith Explorer. Letjelicu će graditi Lockheed Martin Space Systems u Denveru, a zapovjedništvo misije preuzeti će na sebe Goddard Space Flight Center u Greenbelt. Green se nada da će po okončanju primarne misije letjelici ostati dovoljno goriva kako bi ju se uputilo prema narednom objektu istraživanja. Lovac na asteroid/e krucijalna je stepenica američkog plana slanja ljudi na malo nebesko tijelo negdje oko 2030. godine.