Pošalji svoje ime na Mjesec!

Utorak, 06. svibnja 2008. u 08:23 sati

Svemirske agencije posljednjih nekoliko godina omogućavaju bezmalo svakome od nas da sudjeluje u svemirskim programima. Različiti su modaliteti takve suradnje, od interdisciplinarnih do onih jednostavnih i svakom prihvatljivih.

Američka svemirska agencija (NASA) u završnim je fazama pripreme za lansiranje robotičke letjelice "Lunar Reconnaissance Rover" (LRO) prema Mjesecu potkraj ove godine. Sastavni dio letjelice bit će i poseban mikročip sa upisanim imenima i prezimenima osoba koje se do 27. lipnja uključe u projekt "Pošalji svoje ime na Mjesec". O čemu se zapravo radi?!

Na stranicama Send your name to the Moon očekuje Vas jednostavno web-sučelje u kojemu se traži da upišete Vaše ime i prezime te nakon toga kliknete na ikonu "add your name" (dodaj svoje ime). Odmah nakon toga slijedi obavijest da je Vaše ime zabilježeno, te da će u digitalnom obliku biti zapisano na mikročip koji će se pridodati LRO prilikom kompletiranja letjelice pred lansiranje. Želite li imati opipljiviji dokaz sudjelovanja u ovom projektu, NASA nudi mogućnost spremanja certifikata u PDF formatu, te kasnije njegovog printanja na računalu. Prije samo dva ili tri desetljeća mogućnost slanja poruke ili imena u svemir bila je privilegija tek nekolicine odabranih. Danas, razvojem tehnologije ova je "mala stvar za ljude, a velika za pojedinca" postala besplatna i dostupna svakome tko ima pristup internetu.

Izgled web sučelja za upis imena u projektu "Pošalji svoje ime na Mjesec"

Umjetnički prikaz robotičke letjelice LRO oko Mjeseca

Izgled isprintanog certifikata, dokaz o sudjelovanju u projektu

Uključite se u ovaj projekt i postanite dio novog doba istraživanja Mjeseca koje će kroz najkasnije dva desetljeća kulminirati, ponovnim, čovjekovim spuštanjem na njega, ovog puta ne da dođe i ode, već da dođe i ostane. Sama letjelica boraviti će najmanje dvije godine u Mjesečevoj orbiti i za to vrijeme uz pomoć šest znanstvenih instrumenata istraživati njegovo tlo sa zadacima kartografiranja razmještaja geoloških resursa, odabirom sigurnih mjesta za spuštanje te istraživanjem utjecaja radijacije na buduće astronautske misije. Svemirsko doba pred našim je računalnim ekranima, iskoristimo priliku i krenimo!