Uspješna proslava Dana astronautike u Puli

Sedamdesetak uzvanika iz dvanaest zemalja sudjelovalo na Danu astronautike Pula 2019.

S manifestacije Dan astronautike - Pula 2019. © Ljubaznošću: Mellani Sabo

Jučer, 12. travnja 2019. godine, prepuna dvorana bistroa "Blue Shell" zamalo je bila pretijesna za sve uzvanike koji su došli proslaviti i obilježiti dan kada je prvi od naše vrste, Jurij Gagarin, u svemirskom brodu Vostok 1 prije 58 godina, odškrinuo vrata na čovjekovom putu ka zvijezdama. Na početku manifestacije Dan astronautike - Pula 2019. sve prisutne pozdravila je Ružica Jakovljević, direktorica tvrtke La Mer d.o.o (Bistro "Blue Shell") te zaželjela ugodan boravak i uspješan rad. Sudjelovali su predstavnici iz Hrvatske, Indije, Češke, Francuske, Kanade, Izraela, Slovenije, Španjolske, Poljske, Rumunjske, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije i Rusije.

Manifestacija Dan astronautike - Pula 2019. © Ljubaznošću: Mellani Sabo
Uvodne riječi prisutnima je uputio doc.dr.sc. Aljoša Vitasović (FET, Pula) zahvalivši se na dolasku šefu protokola Veleposlanstva Ruske Federacije Gosp. Matveyu Sidorovu. Pozdravne riječi i poveznicu između svemira i Istre te nužnosti da kao društvo u cjelini krenemo svjesno planirati danas gdje ćemo biti i što ćemo raditi desetljeće ili dva u budućnosti, izrekao je prof.dr.sc. Robert Zenzerović, dekan FET-a, Pula. Gosp. Matvey Sidorov istaknuo je kako Gagarin nije bio samo ruski (ex sovjetski) astronaut već kako je on simbol i kruna čovječanstva na putu u svemir.

Manifestacija Dan astronautike - Pula 2019. © Ljubaznošću: Mellani Sabo
Okupljenima je prenio poruku Ruske Federacije te izrazio nadu da već u narednim mjesecima i godinama suradnju podignemo na najviši nivo. Populaciji studenata FET-a obratio se riječima kako je i sam sve donedavno bio student te ih podstaknuo da napreduju i marljivo rade jer u svakome od nas čuči Gagarin, Gagarin kao personifikacija uspjeha čovjeka, tehnike, znanosti i društva u cjelini.

Manifestacija Dan astronautike - Pula 2019. © Ljubaznošću: Mellani Sabo
Marino Tumpić (AU Vidulini) ukratko je prezentirao Istarski svemirski program - Prvi hrvatski svemirski program, zadatke, cilj i dosadašnje rezultate te planove za blisku i daljnju budućnost. Petero studenata FET-a (Gagarin team FET) izlaganjem uz prateću prezentaciju okupljenima su na nekoliko minuta dočarali što se to događalo u trenutcima prije, za vrijeme i poslije povijesnog leta prvog astronauta (kozmonauta) u svemir.

Manifestacija Dan astronautike - Pula 2019. © Ljubaznošću: Mellani Sabo
Tijekom otvorene panel diskusije uzvanici su razgovarali o svemiru koji je danas postao dio naše svakodnevnice, a da počesto toga nismo ni svjesni. Grafitnom olovkom zapisane su u posebnu knjigu misli i želje svih prisutnih, a iste će biti pohranjene u vremensku kapsulu. Tijekom radne večere Sidorov, Zenzerović, Vitasović i Tumpić dogovorili su daljnje korake za suradnju Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini, Fakulteta ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković" i partnera sa Veleposlanstvom Ruske Federacije ali i dalje s Roscosmosom. Slijede radni sastanci, a više o svemu izvijestiti ćemo u tjednima koji dolaze.

Manifestacija Dan astronautike - Pula 2019. © Ljubaznošću: Mellani Sabo
Na kraju manifestacije Gosp. Matvey Sidorov razmijenio je prigodne darove s Ružicom Jakovljević (La Mer d.o.o.), Robertom Zenzerovićem i Aljošom Vitasovićem (FET) i Marinom Tumpićem (AUV). Sidorov je istaknuo kako je Ruska Federacija spremna i zainteresirana za sve oblike suradnje te se zahvalio na dobrodošlici i manifestaciji na kojoj su se on i supruga najprije osjećali kao prijatelji, a zatim i kao izaslanici, predstavnici Ruske Federacije. Dan astronautike u Puli u cijelosti je opravdao i premašio očekivanja svih strana, Istri su vrata ka svemiru sa Ruskim prijateljima od jučer u cijelosti otvorena.