Juno odrađuje složene manevre

Robotička letjelica Juno namijenjena istraživanju Jupitera i njegovih satelita ovih je dana pod posebnom pažnjom kontrolora misije. Iako je lansirana 05. kolovoza 2011. godine, ona se još nije odmaknula daleko od Zemlje.

2011. godine NASA i LEGO udružili su se na projektu podizanja svijesti djece o svemiru. JUNO na sebi nosi LEGO figurice koje predstavljaju Galileja i vrhovnog rimskog boga Jupitera i njegove supruge, božice Junone. © Ljubaznošću: NASA / LEGO

Obzirom na izbor rakete nosača i složenost putanje ulaska i ostanka u Jupiterovoj polarnoj orbiti planeri misije odlučili su se za "gravitacijsku praćku" kojom će Zemlja letjelici dati veliki dio potrebne kinematike. Bliski prelet Juna pored Zemlje (svega 500 km iznad nas) dogoditi će se 09. listopada 2013. godine. Prva korekcija putanje (pri kojoj su motori radili 30-tak minuta) uspješno je odrađena 31. kolovoza, a druga slijedi 04. rujna.

Pogledajte kako će Juno stići do Jupitera

Juno je sada udaljen gotovo pola milijarde kilometara od Zemlje. U Jupiterovu orbitu stići će 04. lipnja 2016. godine. Planirani vijek trajanja misije je 33 pune orbite oko Jupitera za što će letjelici trebati godinu dana. Nakon toga, u listopadu 2017. letjelica će biti obrušena u Jupiterovu atmosferu i uništena. Njegovih osam znanstvenih instrumenata istraživati će porijeklo i nastanak plinovitog planeta, njegovu strukturu, moguću čvrstu jezgru, atmosferu i magnetosferu te brojne druge zanimljivosti.