Juno sigurno prema Jupiteru

NASA-ina letjelica Juno uspješno je 14. rujna 2012. godine odradila i drugu korekciju svoje putanje, koja će ju u konačnici dovesti u polarnu orbitu oko Jupitera, 04. lipnja 2016. godine.

2011. godine NASA i LEGO udružili su se na projektu podizanja svijesti djece o svemiru. JUNO na sebi nosi LEGO figurice koje predstavljaju Galileja i vrhovnog rimskog boga Jupitera i njegove supruge, božice Junone. © Ljubaznošću: NASA / LEGO

Manevriranje u dubokom svemiru (Deep Space Maneuver, DSM-2) povećalo je brzinu letjelice za 388 m/s. Pogonski motor Leros-1b radio je 30 minuta. Uz DSM-1 odrađen 30. kolovoza ovo će biti dovoljno da letjelica u bliskom preletu iznad Zemlje početkom naredne godine, zauzme planiranu putanju leta k Jupiteru. Poradi fizikalnih zakonitosti i tehničkih ograničenja, tvorci Juna morali su se odlučiti na zanimljivu stazu leta koja nije uključila direktan let prema Jupiteru već složene manevre u međuplanetarnom prostoru, uz korištenje Zemljine gravitacije (gravitacijska praćka).

Juno u tvorničkoj hali za vrijeme priprema za lansiranje. © Ljubaznošću: NASA
Ova je tehnika leta upotrijebljena još tijekom sedamdesetih kod Voyagera koji se sada nalaze na ivici Sunčeva sustava u svom putovanju k zvijezdama. Juno je lansiran 05. kolovoza 2011. godine. Kada tijekom 2016. godine pristigne u Jupiterovu orbitu, tamo će provesti 13 mjeseci u istraživanju tog najvećeg planeta Sunčeva sustava.