Najjača raketa na svijetu u svemir ponijela Tesla automobil

Kao na filmu, rakete polijetale, slijetale, svijet može dalje, budućnost je stigla, otvorila su se vrata svemira za novo poglavlje u svijetu astronautike…

Starman u Tesli. © Ljubaznošću: SpaceX

Tko god jučer (06. veljače 2018. godine) od 21:45 sati nije pratio lansiranje divovske Falcon Heavy rakete sa Floride, putem interneta ili TV-a, propustio je događaj ekvivalentan onome kada je Gagarin poletio u svemir, ili kada su Colins, Oldrin i Armstrong poletjeli k Mjesecu, ili ako baš hoćete, događanju sa većim implikacijama po ljudski rod od navedenih! Gotovo milijun i pol kilograma poletjelo je s lansirne rampe 39A na Cape Canaveralu na Floridi, na svoj prvi, pokusni i uspješno obavljeni let.

Ovako je teklo lansiranje i spuštanje na Zemlju. © Ljubaznošću: SpaceX

Sedamdeset metara visoka raketa, dvadeset sedam snažnih Merlin raketnih motora, sposobno je u svemir ponijeti više od 60.000 kg korisnog tereta. Dvije od tri rakete prvog stupnja, inkorporirane da rade kao jedno tijelo, nakon nekoliko minuta odvojene su i uspješno, poput crteža u SF romanima nekadašnje Stripoteke sletjele jedna do druge na za to predviđenim mjestima nedaleko lansiranja. Treći, centralni raketni blok prvog stupnja odvojen je po planu nešto kasnije te se vraćao s ciljem mekog slijetanja na morsku platformu.

Prvo lansiranje rakete Falcon Heavy. © Ljubaznošću: Michael Deep
Taj dio misije nije uspio, zbog pogreške raketnog motora, raketa je prebrzo propadala i pala u vode Atlantskog oceana. U ovom slučaju, to je tek usputna pogreška koja će biti ispravljena u narednim letovima. Drugi stupanj rakete odnio je u parking orbitu oko Zemlje automobil Tesla, a kamere s njega i oko njega pokazale su nadrealni prizor. SpaceX je na vozačevo sjedalo postavio lutku astronauta kojeg su nazvali Starman (Zvjezdani čovjek).

Tesla i Starman u njoj. © Ljubaznošću: SpaceX
Danas (07. veljače 2018. godine) rano ujutro po našem vremenu, posljednji raketni blok uputio je koristan teret, Tesla supercar s lutkom astronauta koji udobno sjedi na vozačevom sjedištu kabrioleta, u desnoj ruci držeći volan, a lijevom nonšalantno položenom na dovratniku vrata, ka putanji koja će ga stotinama milijuna godina vozikati od Zemlje, prema Marsu i dalje ka asteroidnom pojasu pa natrag i tako u nedogled. Pogled na računalni ekran automobila otkrio je natpis "Dont panic", a na radiju je svirala "Life on Mars" (David Bowie).

Put u vječnost. © Ljubaznošću: SpaceX
Nestvarno, potpuno nestvarno ali zaista se dogodilo! Od danas svijet postaje drugačije mjesto, a naše stremljenje k dalekom svemiru odjedanput postaje realno. Prisjetimo se kako je NASA prije sedam godina otkazala sličan program iz razloga što su smatrali kako bi im za to trebalo najmanje dvanaest godina razvoja i dvadeset i dvije milijarde USD. SpaceX je to uspio napraviti za pet godina i pola milijarde USD. Bilo da ste opčinjeni svemirskim letovima ili vas baš briga za to, nakon ovog lansiranja svijet se promijenio i budućnost koja dolazi nakon ovoga utjecati će na cijelo čovječanstvo, htjeli mi to ili ne.

Uživajte u pogledu na Starmana u Tesli i plavom planetu ispod njih. © Ljubaznošću: SpaceX

Ne treba zaboraviti na kraju ove uspješne priče, koja je mogla završiti i velikom eksplozijom još na samom startu, što bi isto bilo normalno za pokusni let, spomenuti kako se u Novom svemirskom dobu nalazi još nekoliko velikih i malih igrača koji nas, svatko na svojem terenu, vode ka A. C. Clarkeovoj Odiseji u svemiru XXI stoljeća. Eh da, kad pogledate video materijale pogledajte neskriveni entuzijazam, osmjeh i dječju zaigranost SpaceX-ove ekipe.

Slijetanje bustera na mjesto predviđeno za to. © Ljubaznošću: Sean Costello
To je ono što se dobije kada ljudi imaju priliku da rade ono što znaju, žele i mogu, a k tome su još i adekvatno plaćeni. Nemojte gledati naše političare neko vrijeme, jer prije će čovječanstvo na Mars nego što će oni (o)smisliti život dostojan čovjeka na Balkanu. Požurite pogledati video s Tesla kabrioleta i Starmana, baterije će trajati samo još danas.