Odbrojavanje za Juno

Četvrtak, 04. kolovoza 2011. u 08:05 sati

NASA-ina letjelica Juno vrijedna preko milijardu USD postavljena je na vrh rakete Atlas V-551 na raketodromu Cape Canaveral, Florida. Inženjerima je preostalo svega nekoliko provjera prije nego letjelica zauvijek napusti Zemlju i krene na veliku petogodišnju odiseju prema najvećem planetu u Sunčevom sustavu - Jupiteru. Planirano je da uđe u njegovu polarnu orbitu i načini najmanje 33 obilaska oko Jupitera tijekom jedne godine koliko je planirano trajanje misije (veoma je izgledno da će se misija produžiti kako se to radi i s drugim letjelicama).

Završno postavljanje letjelice u "nos" rakete. ©Image credit: NASA/Kim Shiflett

Lansirni prozor za Juno otvara se 05. kolovoza 2011. godine u vremenu od 11:34 do 11:43 sati po Floridskom vremenu i traje do 26. kolovoza 2011. godine. Godine projektiranja, gradnje i financijskih problema sada su završile za Juno. Scott Bolton, iz Southwest Research Institute u San Antonio kaže kako je letjelica spremna za otkrivanje tajni Jupitera ali i samog nastanka Sunčeva sustava te kako je riječ o iznimno značajnoj misiji, tek drugoj koja će se zadržati u Jupiterovoj orbiti.

Pripreme za podizanje letjelice na vrh rakete. ©Image credit: NASA/Cory Huston

Osim istraživanja samog planeta, Juno će dio svojeg istraživačkog vremena posvetiti i Jupiterovim satelitima. Kako funkcionira atmosfera, magnetsko polje, polarna svjetlost, kolika je čvrsta jezgra... samo su dio planiranih aktivnosti brojnog instrumentarija na letjelici. Iznimno velik stupanj radijacije oko Jupitera izazov je za elektroniku i druge uređaje na letjelici te mu se Juno ne smije previše približiti.