Tesla Roadster uskoro kreće ka Marsu

Tesla roadster, crveni auto na putu prema crvenom planetu, postaje prvi svemirski auto i to doslovno.

Tesla roadster na vrhu nove rakete, koja bi ga trebala prevesti do Marsa. © Ljubaznošću: SpaceX

Na prostorima "brdovitog Balkana" još uvijek u prvim objavama informativnih emisija pratimo "životno važne" rasprave o tome je li poneki brežuljak ili komadić mora s ove ili one strane granice i tko je "čiji", tko su nam roditelji ili gdje su nam bili preci za vrijeme ovog ili onog rata. Istovremeno, u svijetu koji cijeni znanje imaju pametnijeg i znatno zanimljivijeg posla.

Grafički prikaz nove rakete Falcon heavy. © Ljubaznošću: SpaceX
Početkom 2018. godine SpaceX će lansirati raketu Falcon Heavy, najjaču raketu današnjice na planetu. Radi se o monstrumu čija startna masa iznosi gotovo milijun i pol kilograma, visine je nešto preko sedamdeset metara. Sastoji se od tri raketna bloka (zapravo rakete) Falcon 9 s kapacitetom da u nisku Zemljinu orbitu ponese koristan teret mase debelo preko šezdeset tona, a prema Marsu gotovo sedamnaest tisuća kilograma! Dva ili čak sva tri raketna bloka moći će se ponovo koristiti u narednim misijama s obzirom da je SpaceX već "doktorirao" na spašavanju raketnih blokova nakon lansiranja.

Kod prvog, testnog, lansiranja novih raketa malo je tko spreman u teretni prostor postaviti stotine milijuna ili milijarde eura vrijednu letjelicu. I to s razlogom, vjerojatnost da nešto pođe po zlu, da raketa eksplodira ili ne odradi svoj planirani posao veoma je velika. Tada se obično postavlja takozvani "glupi teret", volumensko-masena maketa opremljena tek telemetrijski važnom senzorikom.

Zemaljska jurilica na svemirskom tegljaču, odlazi put Marsa. © Ljubaznošću: SpaceX
Elonu Musku i ekipi iz SpaceX-a je takav pristup "dosadan" pa su prvo lansiranje teškog sokola (Falcon Heavy) odlučili učiniti iznimno atraktivnim i medijski  zanimljivim. U teretnom prostoru nalaziti će se, ni manji ni više nego crveni sportski roadster Tesla! Bude li sve proteklo po planu, Tesla će se uputiti prema Marsu i zajedno s crvenim planetom orbitirati oko Sunca. To je pravi primjer entuzijazma i inventivnosti u pristupu znanosti i tehnologijama. Uskoro će cijeli svijet pričati o automobilu Tesla "na" Marsu. Kakva li je to samo besplatna reklama i informacijska udica za mlade ljude željne karijere u istraživanju i osvajanju svemira...

Kad Tesla uđe u svoju planiranu orbitu s Marsom, tamo će ostati milijunima godina. Jednog dalekog dana, taj Tesla Roadster će postati pravi svemirski muzej ljudske inventivnosti i naših nastojanja da ne ostanemo zauvijek u kolijevci, kako je to proročanski rekao Konstantin Eduardovič Ciolkovski prije više od stotinu godina. Na žalost, postoje velike šanse da se mi ovdje i tada budemo nadglasavali i mlatili oko toga je li Nikola Tesla "naš ili njihov".