Trodimenzionalni pogled u Strah

Petak, 28. siječnja 2011. u 08:42 sati

Sredinom siječnja 2011. godine, letjelica Mars Express, Europske svemirske agencije proletjela je veoma blizu Marsova prirodnog mjeseca Phobos (Strah). Nakon obrade podataka sada su u javnost puštene najdetaljnije slike ovog nebeskog objekta ikad učinjene. Tim za obradu podataka izradio je i trodimenzionalne fotografije koje uz pomoć 3D naočala vjerno dočaravaju taj zanimljiv zagonetni svijet. Obzirom na veoma kratkotrajan prelet neki dijelovi Phobosa nisu snimljeni u istoj rezoluciji te su naknadno generirani grafičkim programima.

Phobos u 3D

Za sada nema ni previše drugih znanstvenih podataka, no često za fotografije kažemo kako ocrtavaju tisuće riječi. Uzmite 3D naočale negdje s vitrine i "pogledajte Strahu u oči". Tko zna možda na njegovoj površini uočite razbijene letjelice (Phobos 1 i 2) koje su se prije nekoliko desetaka godina pokušale spustiti na njega!?

Marsov satelit Phobos

Mars Express lansiran je 02. lipnja 2003. godine, u Marsovu orbitu pristigao je 25. prosinca iste godine i već je nekoliko puta njegova primarna misija produžavana. S druge strane Phobos je veći (26 x 22 x 18 km) od dva Marsova prirodna mjeseca (manji je Deimos - Užas). Otkriven je 1887. godine i cilj je skorog istraživanja Ruske letjelice Phobos-Grunt koja će biti lansirana tijekom ove 2011. godine, a na Zemlju će dopremiti uzorke ovog nevelikog svemirskog tijela.