Uhvaćen asteroid Vesta

Subota, 16. srpnja 2011. u 15:51 sati

Američka međuplanetarna letjelica Dawn (Zora) uspješno je tijekom jučerašnjeg dana i danas ujutro (petak i subota 15. i  16. srpnja 2011. godine, op.a.) odradila završne manevre i pozicionirala se u planiranu orbitu oko asteroida Vesta. Danas navečer ili najkasnije sutra tijekom dana očekuju se povratne informacije od same letjelice kako bi inženjeri i kontrolori misije bili potpuno sigurni gdje se letjelica točno nalazi, odnosno postoji li kakvo malo odstupanje od zadanih letnih parametara. Nakon četiri godine leta u svemiru Dawn je sustigao asteroid Vestu za kojeg astronomi nisu sigurni gdje bi ga smjestili po klasifikaciji nebeskih tijela. Vesta je premala za planet, prevelika za asteroid, njezin su sastav i masa nepoznanica. Istraživanje svijeta dovoljno velikog da oko sebe najvjerojatnije ima i prirodne satelite, iz neposredne blizine dati će nam odgovore na mnoga pitanja kako su nastajali i evoluirali ovi nebeski objekti.

Asteroid Vesta snimljen proteklog vikenda s letjelice Dawn. © Image credit: NASA

Fotografije površine omogućiti će nam da shvatimo što je sve Vesta prolazila u svojem životnom ciklusu. Dawn će godinu dana orbitirati na svega 16.000 km iznad Vestine površine i napraviti cjelovitu topografsku kartu. U ovim trenucima Dawn i Vesta udaljeni su 188 milijuna kilometara od Zemlje. Robert Mase, manager projekta Dawn kaže kako je prema zadnjim telemetrijskim parametrima njihova letjelica u odličnoj kondiciji pred zahtjevnom jednogodišnjom misijom istraživanja asteroida Vesta nakon koje će se uputiti prema najvećem asteroidu u Sunčebom sustavu - asteroidu Ceres. Vesta je četvrti po redu otkriven asteroid u svijetu astronoma (29.03.1807. godine, Heinrich W. Olbers), njegov je promjer nešto veći od 500 km, a ponekada ga je moguće vidjeti i golim okom zbog izuzetno velike refleksije Sunčeve svjetlosti od njegove površine. Pripada skupini asteroida u tkz. glavnom asteroidnom pojasu koji se proteže između Marsa i Jupitera.