Vruće karte za ljubitelje Sunca

NASA-ina svemirska letjelica, Parker Solar Probe (PSP) ovog će ljeta krenuti na svoj dugi put prema Suncu. Osigurajte vlastitu vruću kartu i poletite prema Suncu.

Parker solar probe. © Ljubaznošću: NASA

NASA-ina svemirska letjelica, Parker Solar Probe (PSP) ovog će ljeta krenuti na svoj dugi put prema Suncu. Tijekom svoje planirane sedmogodišnje misije, letjelica će se najmanje sedam puta susresti s Venerom kako bi korigirala svoju trajektoriju leta, što će rezultirati s najmanje 25 bliskih prolazaka pored naše zvijezde. Parker Solar Probe najviše će se približiti Suncu na udaljenost od svega 6.2 milijuna kilometara te pri tome dostići kratkotrajnu brzinu od punih 200 km u sekundi! To joj osigurava prvo mjesto po brzini koju je neka letjelica postigla u svemiru.

Umjetnički prikaz letjelice Parker solar probe blizu Sunca. © Ljubaznošću: NASA
Da bi izdržala temperaturne ekstreme od 1377°C te enormno jaka zračenja sa Sunca, letjelica je opremljena specijalnim štitom, "oklopom" debljine 11.4 cm načinjenim od specijalnih, pojačanih, karbon-karbon materijala. Planirano je da PSP bude lansirana 31. srpnja 2018. godine (lansirni prozor otvoren je od 31.07. do 19.08. ove godine) raketom Delta Heavy, s raketodroma Cape Canaveral na Floridi. Masa letjelice iznosi 685 kg od čega 50 kg otpada na znanstvene instrumente.

Prikaz dijelova letjelice. © Ljubaznošću: NASA
Njezine su dimenzije 1 x 3 x 2.3 m. Znanstvenici žele zaviriti u Sunčevu koronu, proučiti izboje koronarne mase, na licu mjesta istraživati Sunčev vjetar te procese u vezi magnetizma, energetskih čestica i plazme. Neće samo znanstvenici "otputovati" svojim robotom ka Suncu. Obveza je da svaku znanstvenu misiju prati i set edukacijsko-popularizatorskih aktivnosti. U tom je smislu oformljena kampanja dostupna čitavom svijetu. Svatko od nas može sudjelovati u misiji Parker Solar Probe na način da pošalje svoje ime prema Suncu.

Konstrukcija letjelice. © Ljubaznošću: NASA
Ovdje se nalazi web obrazac kojega je potrebno ispuniti (ime, prezime, email) te poslati tražene informacije u NASA-inu bazu podataka. Nakon toga dolazi email kojim se traži potvrda unosa i link na Vašu "vruću kartu za Sunce". Nju po želji spremite kao digitalni zapis, a možete ju i isprintati kao svojevrsni certifikat, uokviriti i postaviti na zid sobe ili kako vam drago.

Parker solar probe certifikat. © Ljubaznošću: Marino Tumpić / NASA
Svi podaci koji se prikupe zaključno sa 27. travnja 2018. godine biti će snimljeni na specijalnu memorijsku karticu i postavljeni na letjelicu te zajedno s njom otići tamo gdje nijedan ljudskom rukom stvoren artefakt nikad do sada nije bio. Volite li Sunce, more, ljetne radosti svakako se uključite u ovu priču. Uvijek ćete moći reći kako se tamo negdje jako blizu Sunca nalazi i vaše ime, a usput ste ponešto novog i naučili o zvijezdi koja nam je podarila život na "plavoj točki u beskraju" - Zemlji.