Jutro iz svijeta mašte

Dobro vam jutro! To je onaj dio dana kada većina ljudi još spava i propušta buđenje biljaka i glasanje životinja.

Svemirski izlazak Sunca iznad Zemlje. © Ljubaznošću: NASA / ISS

Rijetko tko se namjerno digne sat ili dva prije izlaska Sunca samo da bi doživio kako izgleda pogled na prve Sunčane zrake iznad horizonta. Nakon 24 sata cijela se priča ponavlja i tako eonima. A zamislite da dan iznova počinje nakon samo 90 minuta. Da dan i noć traju jednako svakog dana, školski sat dana plus školski sat noći i u novom ste danu. Htjeli ne htjeli morali bi vidjeti izlaske i zalaske Sunca puno češće nego što je to sada slučaj.

Astronauti često iz modula Cupola uživaju u pogledu na Zemlju iz orbite i pri tome fotografiraju njezine ljepote
iz svemira. Na fotografiji je NASA-in astronaut Dan Burbank, Ekspedicija 30. © Ljubaznošću: NASA / ISS
Na našem planetu nema takvog mjesta, no otputujemo li svega par stotina kilometara uvis (cca na visinu ekvivalentnu kilometraži Pula-Zagreb) naći ćemo se na radnoj visini Međunarodne svemirske postaje. Astronauti na njoj, oko Zemlje se vrte brzinom od 28.000 km/h koja im uvjetuje da jednu orbitu učine za 90 minuta. Njima dan traje dva školska sata, od toga su pola vremena na osvijetljenoj strani Zemlje, a pola u sjeni. Ipak, ma koliko izlazaka i zalazaka Sunca da dožive, astronauti kažu kako je to prizor koji ostaje zauvijek u sjećanju.

Prekrasni izlazak Sunca u Zemljinoj orbiti. © Ljubaznošću: NASA / ISS
Donosimo vam fotografiju izlazećeg Sunca učinjenu 05. svibnja 2013. godine od strane jednog člana sadašnje posade Ekspedicije 35, Međunarodne svemirske postaje. Vidi se izlazak Sunca iznad južnog Tihog oceana, a ISS se nalazila nekoliko stotina kilometara od Uskršnjeg otoka.