Crew Dragon u svemiru, snimljen iz Hrvatske

Možda nas "Oni" gledaju iz svemira ali i mi njih fotografiramo (mogu nas špijunirati iz svemira ali i mi njih vidimo i snimamo)...

Dragon, prva svemirska privatna letjelica kompanije Space X, koja se spojila na ISS.

Američki svemirski brod tipa Crew Dragon, prvi svoje vrste, poletio je u svemir 30.05.2020. godine u 21:22:45 sati po našem vremenu (UT+2). Sljedećeg dana (31.05.2020.) u 16:29 sati uspješno se spojio s Međunarodnom svemirskom postajom. Putanja ISS-a te je dane prolazila iznad naših krajeva. Loša meteorološka situacija tek je rijetkima omogućila kratkotrajni pogled na "putujuću zvijezdu". Odmah nakon prve bračne noći Dragona i ISS-a, našem astronomu Tomislavu Aniću iz Rijeke pošlo je za teleskopom fotografirati samog Dragona spojenog s ISS-om.

Međunarodna svemirska postaja - ISS, snimljena prilikom preleta preko Hrvatske. © Ljubaznošću: Tomislav Anić
Tomislav je sa pozicije N45.34 E14.38 prvog dana lipnja u 21:41 sati, u gotovo nemogućim uvjetima, načinio nekoliko fotografija na kojima se jasno vidi Dragon. To su prve fotografije s ovih naših prostora, povijesnog leta američke privatne pilotirane letjelice nove generacije, u svemiru.

U trenucima fotografiranja objekata koji se kreću brzinom od preko 28.000 km/h isti su od Rijeke bili udaljeni 561 km. Korišten je teleskop Newtonova tipa, SW 150/1000 mm postavljen na motoriziranu prijenosnu montažu EQ3, uz kameru ToupTek 224 sa IR/UV cut filterom. Fotografirano je u primarnom fokusu teleskopa, korišten je Barlow 2x, ekspozicije su bile po 0.5ms, gain 30 na kameri. Sirove fotografije obrađene su pomoću programskih alata Gimp, Registax i Pipp.

Je li to Crew Dragon? © Ljubaznošću: Tomislav Anić
Anić je svoje fotografije nakon primarne obrade pokazao interno na hrvatskom forumu astronoma (www.zvjezdarnica.com) gdje je ubrzo postalo jasno kako se na fotografijama nalazi upravo Dragon. Zahvaljujemo Tomislavu Aniću na ekskluzivnim fotografijama i podacima koje je ustupio za naš portal. Donosimo fotografije onako kako ih je Anić prvobitno publicirao kolegama.

Je, to je Crew Dragon! © Ljubaznošću: Tomislav Anić
Evo što on kaže; "Nisam mogao vjerovati da se na mojim fotografijama vidi svemirski brod Dragon spojen na gornjem dijelu ISS-a. Upitnici na objektu označenom na fotografiji su tu jer tada još nisam bio siguran da je to SpaceX Dragon". U narednim tjednima, mjesecima i godinama naši astronomi povremeno će svoje teleskope okrenuti i ka letjelicama u svemiru. Ove fotografije koje je načinio Riječanin Tomislav Anić zauvijek će biti prve, povijesno i dokumentarno važne fotografije prvog pilotranog Crew Dragona spojenog s ISS-om.
x (x)