Galilejevim stopama

Utorak, 04. studenog 2008. u 07:06 sati

Još kao osnovnoškolac, 1987. godine dobio sam na dar od svog oca ruski dalekozor Tento 7x35 mm. Bio je to moj prvi dodir sa optičkim instrumentom i nepreglednim mnoštvom zvijezda na noćnom nebu. Ushićeno sam počeo promatrati nebo svaku vedru večer a uz upotrebu zaštitnog stakla za varenje po danu bih promatrao Sunce i njegove pjege. No, nisam imao nikakvu literaturu gdje bih pročitao što, kako i gdje promatrati, pa je moje zanimanje za promatranje neba iz dana u dan polako nestajalo. Sve rjeđe i rjeđe vadio sam dalekozor iz zaštitne torbice.

Dalekozor Tento 7x35 mm

Prije četiri godine, sasvim sam slučajno ugledao teleskop u izlogu jednog dućana lovačke opreme. Zanimanje za astronomiju i promatranje neba vratilo se u trenu i jače nego prije. Počeo sam štedjeti i nakon nekog vremena kupio svoj prvi teleskop. Bio je to refraktor Pro-lux 60 mm. Iako je bio tek igračka, s njim sam po prvi puta vidio kratere i brda na Mjesecu, Jupiterove satelite, Saturnov prsten i faze Venere. Učlanio sam se u mjesnu knjižnicu i pročitao sve knjige o astronomiji koje su mi bile dostupne. Pretplatio sam se na časopis "Čovjek i svemir" i naručio astronomski godišnjak. Na internetu sam također naišao na mnoštvo astronomskih stranica a svaki svoj slobodni trenutak posvetio sam promatranju neba.

Refraktor Pro-Lux 60/700

Odlučio sam kupiti veći teleskop. Izbor je pao na kratki refraktor od 80 mm (popularni "shorty"). Ljepote neba bile su još ljepše i čudesnije. Mjesec, planeti, zvijezde i nebrojeno mnoštvo drugih nebeskih objekata postalo je dostupno mom oku i to "u živo". Promatranje mi se nekako uvuklo pod kožu i s nestrpljenjem sam čekao svaki pogodan trenutak da svratim pogled u dubine svemira. Noćno nebo sa svojim nevjerojatnim ljepotama postala je moja svakodnevnica.

Nakon shorty-ja imao sam nekoliko 80 i 100 mm refraktora da bi se na kraju “smirio” sa 80 mm ED Skywatcherom. Iako malog promjera, taj refraktor daje izuzetno oštru i kvalitetnu sliku pa je s njim pravo zadovoljstvo promatrati i lutati noćnim nebom. Isto tako, zbog manjeg f-broja (7.5) sa okularima koje imam daje mi veliki raspon radnih povećanja koje se kreću od 18x do 166x.

Refraktor Skywatcher 80 mm ED

Astronomija mi ispunjava dušu i pruža neopisivo zadovoljstvo promatranja beskrajnih i neslućenih nebeskih ljepota. Kao i svaki amaterski astronom, ponosim se odlukom da krenem Galilejevim stopama.