Dawn u završnom prilazu asteroidu Vesti

Subota, 09. srpnja 2011. u 08:53 sati

Letjelica Dawn prema planu prilazi velikom asteroidu Vesta. Posljednje fotografije puštene u javnost datiraju od 01. srpnja 2011. godine s udaljenosti od 100.000 km. Iako su fotografije još uvijek "nedovoljno oštre" gledano očima neznanstvenika, one su najbolje ikada načinjene. Svaki piksel predstavlja područje veličine 10 x 10 km no već se jasno uočavaju krateri i geološke formacije. Prema dosad primljenim podacima, čini se kako neće samo Vesta biti predmet istraživanja Dawn-a već i najmanje jedan njezin prirodni satelit.

Asteroid Vesta snimljen 01.07.2011. godine s letjelice DAWN. © Image credit: NASA

Znanstvenicima je ovo nebesko tijelo veoma zanimljivo i to iz razloga jer je taman premalo da bude planet, a preveliko za asteroid. Nedavne male korekcije putanje letjelice bile su nužne zbog sitne ali ipak mjerljive promjene Vestine putanje. Još se uvijek ne zna što je tome razlog; krivi podaci i loš proračun putanje ili sudar Veste s nekim malim komadom nebeskog kamenja. U svakom slučaju iznenađenja i fantastičnih prizora neće nedostajati ovog ljeta i jeseni čim se Dawn postavi u putanju oko Veste.