Dolazi komet Lulin

Utorak, 20. siječnja 2009. u 08:59 sati

Narednih nekoliko tjedana u jutarnjim satima nisko nad jugoistočnim horizontom očekuje nas komet C/2007 N3 (Lulin). Komet je snimljen s Tajvanske zvjezdarnice Lu-lin u sklopu projekta istraživanja nebeskih objekata potencijalno opasnih po naš planet, poznatog pod nazivom Lulin Sky Survey project, od strane astronoma Chi-Sheng Lin-a. No kao zanimljivost treba spomenuti da ju je prilikom obrade podataka, prvi prepoznao 19. godišnji Kineski student Quanzhi Ye s Sun Yat-sen University u Kini. Suradnja Tajvanskih i Kineskih astronoma na otkriću u tamošnjim je medijima prezentirana kao "komet suradnje".

Snimak kometa Lulin, vide se rep i anti rep ispred jezgre kometa

Riječ je o kometu čiji sjaj i dalje raste i već sada je na granici vidljivosti ljudskog oka iz svjetlosno nezagađenih ruralnih prostora! Prema sadašnjim računalnim modelima komet će još povećavati svoj sjaj da bi sredinom veljače bio poput zvijezde 4. ili 5. magnitude. Što znači da ćemo ga bez problema moći vidjeti u ranim jutarnjim satima. Posebnost ovog nebeskog objekta je i ta što se oko Sunca kreće u suprotnom smjeru od planeta! Komet se kreće veoma brzo i već se tijekom nekoliko minuta može jasno vidjeti njegov pomak među zvijezdama! Sredinom proteklog tjedna nalazio se najbliže Suncu, a 24. veljače proći će najbliže Zemlji (na 61 milijuna km).

Karta putanje kometa Lulin

Zbog karakteristika svoje parabolične putanje ovo mu je vjerojatno prvi prolazak pored Sunca. Ipak, najbolje je ovaj komet opažati dalekozorom. Magličasti objekt koji sada pokazuje omanji rep i anti rep uz zvjezdanu kartu i malo orijentacije među zvijezdama vrlo se lako može sa sigurnošću identificirati. Obzirom se radi o "nepotrošenom" nebeskom tijelu, moguća su i iznenađenja promjene sjaja. U svakom slučaju, uspijete li ugledati ovu zvijezdu repaticu znajte da je ona već krenula na svoj dugi put tamnim dubinama nebeskih prostora i da je nitko živući više neće dočekati ako se ikada vrati k nama. Komet Lulin jedan je od 223 kometa otkrivenih tijekom 2007. godine, što je rekord svih vremena.