Novootkriveni asteroid noćas prolazi blizu Zemlje

Nedjelja, 26. lipnja 2011. u 18:44 sati

Novootkriveni asteroid 2011MD noćas će proletjeti na svega 12.000 km od Zemlje. Otkriven je prije dva dana robotičkim sustavom LINEAR vojske SAD. Njegov prolazak u neposrednoj blizini Zemlje prema izvedenim kalkulacijama njegove orbite nema nikakve šanse za udar u Zemlju. Iako će proći "kroz" zonu putanje geostacionarnih satelita (36.000 km iznad Zemlje) do bliskog susreta s nekim od satelita neće doći. Prema izračunatim orbitalnim elementima ove nebeske stijene veličine omanje kuće, ovo mu nije ni prvi ni zadnji prolazak pored Zemlje, no u rano jutro tijekom ponedjeljka proći će bliže nego ikad.

Shematski prikaz orbite 2011MD

Snimak asteroida 2011MD koji je načinio ©Peter Birtwhistle
16-inch (0.4-m) f/6 Schmidt-Cassegrain teleskopom. Snimak
je kombinacija dvije fotografije eksponirane 20 sekundi,
snimljenih 23. lipnja 2011. godine u razmaku od četiri
minute (od 1:41 UT do 1:45 UT). Jasno se vidi pomak
asteroida na putu kojim je prošao.

Zemljina gravitacija djelovati će na njega efektom "gravitacijske praćke" osjetno mu mijenjajući putanju. Statistički gledano objekt veličine 2011MD prolazi pored Zemlje jednom u šest godina. Posljednjih godina veliki se napori ulažu u sustavno pretraživanje neba kako bi se potencijalna prijetnja iz svemira za našu civilizaciju otkrila na vrijeme. Svojevremeno je zvjezdarnica u Višnjanu (sredinom i krajem devedesetih godina prošlog stoljeća) dala svoj doprinos otkrivanju i praćenju takvih nebeskih tijela.