Polarno svjetlo viđeno iz svemira

Ponedjeljak, 18. srpnja 2011. u 17:20 sati

Astronauti na Međunarodnoj svemirskoj postaji i četveročlana posada raketoplana Atlantis imali su ovih dana pravu umjetničku retrospektivu duginih boja polarne svjetlosti ispod njih, iznad Antartike. Istovremeno su pojavu snimali i znanstvenici koji trenutačno borave na Amundsen-Scott istraživačkoj postaji smještenoj na južnom zaleđenom kontinentu. Do pojave aurore australis došlo je zbog interakcije Zemljina magnetskog polja i čestica u visokim dijelovima naše atmosfere sa sunčevim vjetrom kao posljedicom pojačane aktivnosti naše zvijezde.

Aurora australis snimljena iz svemira

Aurora australis iznad istraživačke postaje Amundsen-Scott

Aurora australis vidljiva je s južne Zemljine polutke, a aurora borealis naziv je istovjetne pojave koja se događa na sjevernoj Zemljinoj polutci. Za vrijeme maksimuma Sunčeve aktivnosti, polarnu je svjetlost moguće vidjeti i iz naših geografskih širina, no svega dva do tri puta tijekom jednog desetljeća. Astronaute i stanovnike područja u blizini polova sredinom tjedna očekuju još intenzivnije igre svemirskog vremena pretočene u razne oblike i veličine obojanih nebeskih zastora. Iz Istre polarna svjetlost posljednji je puta snimljena prije šest godina.