Sjaj stotinu Mjeseca prekinuo mirnu noć iznad Colorada

Utorak, 09. prosinca 2008. u 01:48 sati

Tijekom pretprošle noći nebo iznad američke savezne države Colorado nakratko je obasjano svjetlošću stotinu puta sjajnijom od svjetlosti punog Mjeseca uz potmulu detonaciju. Velik broj očevidaca, snimke nadzornih kamera te profesionalna snimka s Cloudbait zvjezdarnice omogućiti će rasvjetljavanje ovog događaja. Zasad je sigurno kako se radilo o srazu Zemljine atmosfere i omanjeg asteroida. Nebesko se tijelo najvjerojatnije raspalo na manje fragmente. Nakon prikupljanja izjava očevidaca krenuti će potraga za njima.

Ovo je najsjajnija vatrena kugla koju je naš opservatorij ikada opazio, izjavio je Chris Peterson s Cloudbait opservatorija. U posljednje vrijeme, igrom slučaja ili ne, svjedoci smo povećanog broja ovakvih događanja. Radost astronoma i geologa koji u Kanadi skupljaju fragmente meteorita još se nije niti stišala, a već se nekoliko tisuća kilometara južnije sprema nova akcija traganja za komadićima međuplanetarne materije. Za razliku od ledenih bespuća Kanade gdje su meteorite lako pronašli, na agrikulturalnom području Colorada to će biti znatno teže.

Snimak vatrene lopte s Cloudbait opservatorija

Donosimo podatke o događanju s Cloudbait opservatorija;

Additional details of the event:
* Camera name: Cloudbait
* Camera description: Cloudbait Observatory
* Camera coordinates: N38.786111 W105.483611
* Camera altitude: 2768 meters
* Total events for this site: 15906
* Event time: 2008-12-06 01:06:28 MST
* Image coordinates: (0.407,0.251) - (0.516,0.179)
* Azimuth: 79.8 - 117.9
* Altitude: ???
* Approximate duration: 1.0 seconds (28 video frames)

Uskoro ulazimo u vremensko razdoblje aktivnosti meteora iz porodice Geminidi, te vrijedi očekivati još pokoji ovakav događaj. Dogodi li se tako nešto i iznad naših krajeva, pored kamera Hrvatske Meteorske Mreže biti će vrijedno svako opažanje očevidaca. Stoga budete li svjedoci nebeske vatrene lopte pokušajte zapamtiti vrijeme, mjesto, visinu i smjer te sve druge podatke. Oni umnogome mogu pomoći pri pronalasku meteorita.