Večerašnji susret Mjeseca i planeta

Danas navečer biti ćemo svjedoci rijetkoj nebeskoj predstavi na našem nebu koju ne smijemo propustiti. Iskoristite vedro i toplo vrijeme za opažanje ovih događanja u koloritnim predvečerjima proljeća protkanih miomirisima procvalih voćaka.

Odmah nakon zalaska Sunca nad zapadnim horizontom ukazati će nam se golim okom vidljiva dva planeta (Jupiter i Venera). Njihovo romantično druženje začiniti će naš prirodni satelit Mjesec pozicionirajući se između tog dvojca. Niže prema horizontu nalazi se Jupiter, od nas je udaljen 865 milijuna km, a sjaji poput zvijezde magnitude -2.1, poviše je smještena Venera, njezin sjaj od -4.4m čini ju najsjajnijim objektom na nebu nakon Mjeseca. Od nas je udaljena tek nešto manje od 107 milijuna km. Između planetarnog dvojca koji nam unazad nekoliko tjedana iz dana u dan pokazuje kako se objekti vidljivo gibaju na nebu smjestio se Mjesec. Njegov je sjaj -7.7m, tijekom večeri od nas ga dijeli nešto više od 400.000 km. Spuštanjem noći pomalo počinju biti vidljive i druge zvijezde i planeti na nebu. Pogled niz "podnevni meridijan" pokazati će nam najsjajniju zvijezdu na nebu Sirius (-1.21m) u zviježđu Veliki Pas.

Naše nebo iznad zapadnog horizonta oko 21:00 sati
Ovdje treba obratiti pozornost na činjenicu da je Sirius najsjajnija zvijezda našeg neba, planeti koji su sjajniji od nje nisu zvijezde već objekti u našem Sunčevom sustavu! Astronomi sjaj nebeskih objekata izražavaju u mjernim jedinicama koje nazivaju magnituda, što je objekt sjajniji to je njegov sjaj bliže nuli, odnosno sjaj objekata raste s većim brojkama uz negativni predznak. Jugozapadnije od Siriusa nalazi se markantno zviježđe Orion, koje pomalo gubi bitku sa "sumrakom", nalazeći se svakog dana sve manje vremena na našem nebu. Još nam je jedan planet lako uočljiv na nebu. Riječ je o Marsu koji se u ranim večernjim satima nalazi nad istočnim horizontom. Lako ga je prepoznati zbog sjaja od -0.8m i crvenkaste boje. Od nas je udaljen 109 milijuna km, tek nešto malo više nego Venera ali u suprotnom smjeru od Sunca. Iskoristite vedro i toplo vrijeme za opažanje ovih događanja u koloritnim predvečerjima proljeća protkanih miomirisima procvalih voćaka. Za opažanje ovih događanja nisu vam potrebni nikakvi instrumenti, sve je vidljivo golim okom.