Voyager 2, 25 godina od prvog i jedinog posjeta Uranu

Utorak, 25. siječnja 2011. u 08:56 sati

NASA-ina letjelica Voyager-2 proletjela je 24 siječnja 1986. godine na 81.500 km od površine Urana i pritom poslala prve i zasad jedine snimke ovog planeta iz neposredne blizine. Letjelica Voyager-2 lansirana je 20. kolovoza 1977. godine. Na svojoj primarnoj misiji istraživala je Jupiter i Saturn, a zatim joj je trajektorija usmjerena prema Uranu i Neptunu (1989.). Ova je letjelica i danas operativna i na Zemlju šalje podatke s granice Sunčeva sustava s udaljenosti od 14 milijardi kilometara.

Letjelica Voyager-2

U osmišljavanju i eksploataciji misije Voyager (dvije letjelice - blizanci) sudjelovao je i veliki popularizator astronomije Carl Sagan. Preletom Voyagera-2 pored Urana, na udaljenosti od 3 milijarde kilometara od Zemlje, otkriveno je mnoštvo njegovih prirodnih satelita (11), Uranovi prsteni (9), zanimljivo magnetsko polje...

Uran kako ga je vidio Voyager-2 prije 25 godina

Fotografije monotonog Urana nisu naišle na prevelik medijski odjek, naspram koloritnih fotografija Jupitera i Saturna. Oba Voyagera na sebi nose zlatnu lp-ploču s ključnim informacija o našoj civilizaciji za slučaj da ju jednom negdje u svemiru presretne neka druga tehnološka, inteligentna vrsta. U narednih nekoliko godina ne planira se niti jedna misija prema ovom velikom plinovitom planetu.