Problemi na svemirskom teleskopu Hubble

Subota, 20. rujna 2008. u 13:25 sati

Svega tri tjedna prije pomno isplanirane svemirske misije popravka Hubbleova svemirskog teleskopa (HST) na tom se vrijednom astronomskom instrumentu dogodio još jedan kvar. Nakon što je proteklog tjedna HST-u putem radio veze instaliran novi programski paket, došlo je do otkaza uređaja za hlađenje aparature NICMOS (Near Infrared Camera and Multi-Object Spectrometer). Inženjeri misije u nekoliko su navrata pokušali restartati sustav no na kraju je sve rezultiralo isključivanjem NICMOS iz upotrebe. Prema procjenama analiza uzroka kvara mogla bi potrajati i nekoliko tjedana, što je previše obzirom da se servisna misija planira za 10. listopada.

Ovako će izgledati servisna misija "zatezanja bora" (popravka) HST-a

Zasad se zna kako je problem u prevelikoj brzini kolanja rashladne tekućine, potencijalni uzrok kvara je moguće stvaranje komadića leda u sustavu što ometa njegovo funkcioniranje. Zemaljska kontrola leta pokušati će promjenom parametara pri pokretanju sustava izbjeći njegovo programirano automatsko gašenje u slučaju neispravnosti, u nadi da će se prilikom rada problem riješiti "sam od sebe" tijekom nekoliko sati ili dana. Odgođena su sva planirana znanstvena istraživanja pomoću sustava NICMOS, najmanje na tjedan dana. U međuvremenu astronauti na Floridi u sklopu servisne misije za HST, treniraju sekvence velikog posla zamjene neispravnih uređaja i postavljanju novih, modernijih, znanstvenih instrumenata na HST. Ne uspije li se ovaj kvar popraviti to će zadati goleme muke planerima servisne misije, vrijeme preostalo do lansiranja jednostavno je prekratko da se izgradi i testira novi modul bude li postojeći trebalo mijenjati.