Svemirska astrokamera prestala s radom

Srijeda, 28. lipnja 2006. u 23:07 sati

Znanstvenici sa Space Telescope Science Institute (STSI) smještenog u Baltimoreu, u američkoj saveznoj državi Maryland (SAD) objavili su kako je jedna od najdragocjenijih astronomskih kamera današnjice, ona smještena na Hubble svemirskom teleskopu (HST), koji se nalazi u orbiti oko Zemlje, prestala sa radom.

Advanced Camera for Surveys (ACS), skup od tri kamere za snimanje u infracrvenom, vidljivom i ultraljubičastom spektru, instalirana je na Hubble 2002. godine tijekom misije svemirskog raketoplana i od tada je na Zemlju poslala fotografije neviđene rezolucije i proširila naš vidokrug prema samom kraju svemira.

Upravo je ona zaslužna za prošlogodišnje otkriće dvaju novih Plutonovih mjeseca.

Zvjezdana maglica "Cone nebula" snimljena ACS kamerom Hubble-ovog svemirskog teleskopa

Inženjeri misije pokušavaju otkriti što je uzrokovalo pogrešku u elektroenergetskom sustavu kamere zbog čega je računalo pokrenulo takozvani sigurni način rada te zaustavilo normalan rad kamere.

Hubble svemirski teleskop lansiran je 24. travnja 1990. godine i dosada su na njemu obavljene tri servisne misije, a četvrta, tako potrebna za zamjenu dotrajalih dijelova, posebice žiroskopa koji mu omogućavaju stabilizaciju i orijentaciju u svemiru, je na čekanju zbog obustave uzlijetanja nesigurnih američkih raketoplana.

Nadopuna - 04.07.2006. u 04:12

Kako je NASA objavila, kamera na Hubbleovom teleskopu ponovo radi. Kamera je nakon problema s napajanjem, 19. lipnja 2006. godine prestala s radom nakon čega je instrument isključen. Ostali instrumenti na teleskopu su u međuvremenu i dalje radili normalno tako da teleskop nije prestajao s promatranjima i snimanjima. Znanstvenici i stručnjaci zaposleni na rješavanju problema, proučili su nastali problem i nakon njihove intervencije i provjera, kamera je ponovo uključena i nastavila dalje s normalnim radom.