I svemirsko vrijeme divlja

Ovih dana do nas je pristigao osjetan val zahlađenja. Čini se kako vremenska situacija napokon započinje svoj ledeno-divlji zimski ples.

Sunčeve pjege i zračni promet. © Ljubaznošću: Danijel Reponj

Suvremene vremenske prognoze na Zemlji više nisu cjelovite bez pogleda na svemirsko vrijeme, a ono obuhvaća ne samo događanja oko našeg planeta, već i na Suncu pa čak i daleko u tmini naše galaksije. U ovim trenucima na Suncu se događaju veoma snažne eksplozije, a za dobar dio njih krivac je gigantska grupa Sunčevig pjega AR 1654 s još nekoliko drugih grupa pjega, koje se trenutno nalaze na disku naše zvijezde.

Sunce snimljeno 12. siječnja 2013. godine. Vide se Sunčeve pjege, velika grupa pjega AR 1654 lijevo gore
i prelet aviona preko Sunčeve ploče. © Ljubaznošću: Danijel Reponj

Sunčeve pjege snimljene teleskopom, 12. siječnja 2013. godine. © Ljubaznošću: Danijel Reponj

Usporedba velike grupe Sunčevih pjega s našim planetom.
O kakvom se monstrumu na Suncu radi možda najbolje pokazuje fotografija na kojoj je prikazan realan omjer veličine Zemlje i navedene pjege. Sama je pjega nekoliko puta veća od cijelog našeg planeta te je za izlaska i zalaska Sunca vidljiva čak i golim okom (ne gledati u Sunce čak ni tada bez zaštitnih folija za blokiranje štetnog zračenja)! Pogledati fotografije Sunca i Sunčevih pjega kao i pratiti rasprave, možete na Astroforumu.