Ima nade za radioteleskop Arecibo

007 treba našu pomoć, James Bond treba pomoćnike, a to smo svi mi. Uključite se, sada je pravo vrijeme.

Antena radioteleskopa Arecibo.

Jedan od najsposobnijih i najpoznatijih tajnih agenata na svijetu i bližoj okolici, James Bond 007, traži našu pomoć i pomoćnike u nemogućoj misiji spašavanja Zlatnog oka. Godine 1995. James Bond (Pierce Brosnan) i Natalya Simonova  (Izabella Scorupco) snimali su akcijske scene na poznatoj ikoni svjetske radioastronomije.

Veliki tanjur promjera 305 metara radioteleskopa Arecibo u Puerto Rico odaslao je dalekim i neznanim civilizacijama u svemiru (1974.) poruku o nama, primao je potencijalne signale inteligentnih stvorenja iz svemira (SETI) čije smo podatke valjda svi "vrtili" na ekranima stolnih računala u doba prije Facebooka.

Antena Arecibo preko koje su išle mnoge radio poruke i signali iz svemira i u svemir.
Radioteleskop Arecibo lovio je asteroide koji su kao muhe bez glave prolazili mimo Zemlje... i svašta je nešto radio taj medijski i znanstveno zanimljiv tanjur sagrađen 1963. godine u prirodnom rasjedu nedaleko gradića Arecibo u Puerto Rico po kojem je i dobio ime. Prolazila su desetljeća, radioteleskop je modernizacijama dostigao znanstveno-fantastične mogućnosti naspram onih koji je imao kada je sagrađen.

A onda je stigao prvi dan prosinca ljeta gospodnjeg 2020. Uz veliki "bum-tres" popucali su od ranije oštećeni kablovi te se 900 tona pokretne platforme s nosivim elementima survalo u bezdan uništivši dobar dio cijele infrastrukture. Institucije su teleskop otpisale, a upravo je ovih dana započeo s radom veći, moderniji i kapacitetniji polu-blizanac, kineski FAST. Činilo se da je Arecibo otišao u povijest, ali; Tomorow newer dies! Ipak, znanstveni svijet, a posebice javnost, se ne predaje.

Upravo je u tijeku potpisivanje "online" peticije prema Bijeloj Kući da se za Arecibo iznađe volja, rješenje i novac kako bi tehničko-znanstvena ikona naše civilizacije kroz neko, skorije, vrijeme poput Feniksa ustala iz prašine i zablistala pod zvijezdama. Volite astronomiju, volite agenta 007, čitali ste Carla Sagana i gledali istoimeni film Contact, volite Dosjee X, volite li sebe, mrzite li cijeli svijet... kliknite ovdje i potpišite peticiju za obnovom Areciba.

Sve što trebate napraviti je upisati ime, prezime, važeći email te po prijemu povratnog emaila verificirajte svoj potpis klikom na link potvrde vašeg potpisa peticije. Sutra nikad ne umire, a mi danas živimo za bolje sutra. Hajde, klik na gornji link 007 i cijeli svijet čeka na naš Božićni poklon.
x (x)