Komet je na nebu!

Budite se ujutro, komet C/2020 F3 (NEOWISE) je na nebu! Posljednji pravi komet na našem je noćnom nebu sjajio daleke 1996. godine.

Pogled na komet iz Međunarodne svemirske postaje. © Ljubaznošću: NASA / JPL - Caltech

Zvijezde repatice izvor su brojnih priča i predanja, no vidjeti komet na nebu nije nimalo učestala pojava. Posljednji pravi komet na našem je noćnom nebu sjajio daleke 1996. godine. Ovih dana pristigao nam je komet vidljiv golim okom. Komet C 2020 F3 otkriven je 27.03.2020. godine od strane svemirskog teleskopa NEOWISE te je po njemu i dobio naziv. Preživio je bliski prolaz pokraj Sunca što nije baš bilo za očekivati i sada se udaljava gurajući jasno uočljiv kometski rep ispred sebe.

Komet su snimili i astronauti koji se nalaze u ISS. © Ljubaznošću: NASA / JPL - Caltech
Zadnjih dan dva postao je vidljiv i s naših prostora, od oko 3:30 sati pa do svitanja, prije izlaska Sunca nad sjeveroistočnim horizontom. Astronomi i laici diljem Europe su bili ugodno iznenađeni vidljivošću kometa NEOWISE golim okom. Tako će biti i narednih svitanja. Probudite se rano, nije svakog desetljeća prigoda golim okom vidjeti komet na nebu. Imajte na umu da komet tražite nisko nad horizontom.

Predivan nesvakidašnji prizor! Ovako su astronauti u Međunarodnoj svemirskoj postaji vidjeli izlazak kometa iza Zemlje.

Fotografirajte, mobitelom ostati će zabilježen! Pored Sunca na najmanjem rastojanju, komet je prošao 3.7. ove godine, na samo 43 milijuna kilometara. Komet je pustio dva repa. Jedan od prašine, drugi od plina. Najbliži prolaz ovog kometa pored Zemlje dogodit će se 23.7.2020. godine i to na udaljenosti od oko 103 milijuna kilometara. Ovim će mu se orbitalni period, od oko 4500 godina, povećati. To znači da će nam ponovo u posjetu doći tek za otprilike 6800 godina. I zato ne propustite priliku promatrati ga, jer ga više nećemo vidjeti tako skoro. Puno fotografija ovog kometa možete vidjeti na Astroforumu. Snimili su ih naši astronomi. Isplati se pogledati ih jer su zaista prekrasne i svaki dan se dodaju nove fotografije.
x (x)