Što se to događa s druge strane oblaka?

Taman kada nam je proljeće prosvijetlilo i zamirisalo ispred vrata, nad našim su se prostorima nanovo nadvili tmurni kišni oblaci i magla. Prognostičari kažu kako će takvo stanje potrajati još danima.

SDO nam svakodnevno šalje impresivne fotografije Sunca. © Ljubaznošću: Solar dynamics observatory

Vedrinu u očima nanovo je zamijenilo oblačno sivilo. Kako god bilo predstojeće koloritno proljeće svakim je danom sve bliže ma koliko se zima opirala i šutjela o tome. Istine radi, Sunce je i dalje tu i prži svom snagom već milijardama godina. Evo što se na Suncu događa u trenucima kada ga zaklanja siva oblačna koprena.

Sunce nikada ne miruje. © Ljubaznošću: SDO - Solar dynamics observatory.

Nevjerojatna dinamika naše zvijezde. © Ljubaznošću: NASA - slobodni materijali za medijsku distribuciju
Donosimo nekoliko snimaka i video učinjenih s NASA-ine svemirske opservatorije Solar Dinamic Observatory. Obratite pažnju na usporedbu veličina Zemlje i Sunca. Na naše zemaljsko vrijeme, osim globalnih faktora, itekako utječe i svemirsko vrijeme koje je većim dijelom generirano od naše matične zvijezde. Na fotografiji su redom prikazane: solarne baklje, izbačaji koronarne materije te solarne petlje koje formiraju silnice magnetskog polja.