Uhvatite Mars na nebu

Ovog vikenda očekuje nas nekoliko zanimljivih događanja na našem nebu. Prvenstveno će nam za oko zapasti pogled na mladi Mjesec kojeg već od današnje sumraka možemo vidjeti nisko nad jugozapadnim obzorjem.

Pronađite planet Mars među zvijezdama.

U petak, sat vremena nakon zalaska Sunca Mjesec će se nalaziti tek nešto poviše rumene "zvjezdice" - planeta Marsa. Prilika je to da golim okom bez tehničkih pomagala i poznavanja astrognozije (snalaženje među zvijezdama) uočimo Zemlji bliski planet. Ne možemo pogriješiti jer na tom dijelu neba nema niti jednog drugog toliko sjajnog objekta. S druge strane neba na istoku, nešto kasnije tijekom večeri, izlazi sjajni Jupiter, a odmah potom i markantno zviježđe Orion. Još kasnije tijekom noći pojavljuje se i zviježđe Veliki Pas sa Siriusom kao najsjajnijom zvijezdom na našem nebu.

Tijekom jutarnjih sati nad istočnim obzorjem očekuje nas, nakon Sunca i Mjeseca, najsjajniji objekt na našem nebu - planet Venera, kod nas poznat i pod narodnim imenima zvijezda Danica ili Zornjača. Aktivni su i meteori (zvijezde padalice) iz skupine Leonida. Veoma su brzi i sjajni, no njihova je aktivnost mala. Prema izračunima u najpovoljnijem slučaju možemo očekivati svega desetak meteora na sat. No zabljesne li koji punim sjajem preko zvjezdanog neba, znajte kako je najvjerojatnije riječ o koliziji međuplanetarne materije sa Zemljinom atmosferom, porijeklom upravo iz ove skupine. Svih ovih dana u jutarnjim satima vidljivi su i preleti Međunarodne svemirske postaje, a tu je i sjajni trag Mliječnog puta koji se prostire u smjeru istok zapad. Ipak, za njegovo opažanje u punoj ljepoti potrebno je otići što dalje od izvora noćne umjetne rasvjete.