Zvjezdarnica na prodaju

Smanjenje državnog proračuna uzima danak i u astronomiji. Veliki engleski infracrveni teleskop UKIRT  smješten na Mauna Kea (Hawaii) od sada se nudi na prodaju ili u najam.

Zvjezdarnica UKIRT

Engleski parlament odlučio je kako za njegov rad i održavanje više nema novaca. Stoga ako vas zanima astronomija, a oduvijek ste željeli imati vlastitu zvjezdarnicu i teleskop svjetske klase na egzotičnom mjestu - provjerite stanje vaših bankovnih računa ili izbrojite koliko ima u "madracima i čarapama". Pronađete li višak od milijun eura UKIRT je vaš cijelu godinu. Crni dani za engleske astronome time nisu zaključeni. Engleska je prestala financirati podosta astronomskih projekata, primjerice; James Clark Maxwell Telescope prestaje s radom 2014. godine, spomenuti UKIRT već ove godine, a "na ledu" je i Englesko participiranje u daljnjem razvoju velikih projekata poput ALMA, SKA, EELT...

Teleskop UKIRT
Astronomi Gary Davis i Pat Roche ne žele samo tako izgubiti najproduktivniji (drugi po veličini) svjetski infracrveni teleskop. Njihova borba za spas zvjezdarnice i nastavak rada između ostalog podrazumijeva i privatno financiranje nastavka rada. Koliko će i hoće li u tome uspjeti ostaje nam da vidimo u narednih godinu dana. Naime dio sredstava za rad na projektu UKIRT Infrared Deep Sky Survey financijski je pokriven do rujna 2013. godine, nakon toga UKIRT se gasi u cijelosti.