Kepler otkrio najsloženiji dosad poznat planetarni sustav

Nedjelja, 06. veljače 2011. u 08:41 sati

Svemirski teleskop Kepler otkrio je čak šest planeta oko druge zvijezde. Ovo značajno otkriće potvrđeno je i objavljeno od strane znanstvenika uključenih u NASA-in projekt Kepler. Planetarni sustav dobio je naziv Kepler-11, a šest planeta kruži oko matične zvijezde koja je nalik Suncu. Veoma se rijetko mogu ostvariti uvjeti za ovako nešto. Astronomi smatraju da svega oko 1% zvijezda može "podržati" ovoliki broj planeta. Radi se o planetima s čvrstom jezgrom nalik Zemlji ali i plinovitim divovima nalik Jupiteru. Od nas je ovaj planetarni sustav udaljen 2000 svjetlosnih godina.

Usporedbe veličina exoplaneta koje je otkrio Kepler, naspram Zemlje

Novootkriveni exoplaneti kruže na udaljenostima veoma blizu matične zvijezde. Svih šest smješteno je unutar polumjera manjeg od 100 milijuna kilometara. To je zasad najsloženiji otkriveni planetarni sustav izvan našeg. Najbliži exoplanet kruži oko zvijezde na udaljenosti deset puta manjoj nego što je Zemlja od Sunca, dok je orbita najudaljenijeg planeta postavljena na pola puta između Merkura i Venere od Sunca.

Shematski prikaz orbita novootkrivenih exoplaneta u sustavu Kepler 11

Novootkriveni exoplaneti oko matične zvijezde nalik našem Suncu

Točne veličine i mase ovih planeta nisu još precizno utvrđene, no Kepler će ih nastaviti snimati i dalje što će astronomima omogućiti znatno veću preciznost mjerenja. Keplerovi instrumenti veoma su osjetljivi na bilo kakovu promjenu sjaja zvijezda, što znači mogućnost da oko njih postoje planeti.