Dan planeta Zemlje 2020.

Danas obilježavamo dan našeg planeta. Ova manifestacija prvi je puta održana 1970. godine, a priču je pokrenuo John McConnell u SAD.

Pogled na Zemlju iz mjesečeve orbite. © Ljubaznošću: NASA / Bill Anders - Apollo 8.

Čovjek bez Zemlje ne može, Zemlja bez čovjeka može! Danas, 22. travnja diljem planeta obilježavamo dan našeg sigurnog doma u svemiru. Dan planeta Zemlje. Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dana Zemlje su klimatske promjene. Po jednim izvorima, nalazimo se na liniji grafikona koji nas vodi u prevruće razdoblje (za što smo i sami zaslužni?!), po drugima ista ta linija vodi nas u prehladno razdoblje. Zemlja je samo jedan od nekoliko tisuća danas poznatih planeta u svemiru. Za nas je najvažniji planet.

Slika sumraka na Marsovom horizontu snimljena lijevim okom Curiosityjeve Mast kamere, sa Zemljom kao najsjajnijim
objektom na nebu. Zemlja je malo lijevo od centra slike, a Mjesec malo ispod Zemlje. Slika je napravljena 80 minuta
nakon sumraka tijekom 529-og sola (31. siječnja 2014. godine)
Proteći će eoni prije nego se naša vrsta bude morala zahvaliti Zemlji na svemu što je poput brižnog roditelja napravila za nas, kada dođe dan da odemo. Za nas Zemlja nije bilo kakav planet. Zemlja je naš roditeljski planet, nastao prije 4.5 milijardi godina u sklopu Sunčeva sustava. Otada na ovamo, planet je iznjedrio mnoštvo biljnih i životinjskih vrsta uključujući i homo sapiensa. Puno je vrsta nestalo, puno ih trenutačno obitava, puno će ih tek nastati.

U doba Kriogenija Zemlja je bila prekrivena globalnom ledenom kapom, nalik onoj kakvu nalazimo danas na Antarktiku.