Koliko imamo godina?

Ovisi gdje se nalazimo i kako koristimo pojam godine. Na našem portalu već smo se poigrali s tjelesnom težinom na drugim planetima, idemo se poigrati i s godinama.

Masa i težina nisu isto.

Najnormalniji razgovor ide otprilike ovako; Koliko imaš godina? Imam 44, ili imam 22 godine... Sa stanovišta jezikoslovlja dalo bi se naslutiti kako u svom "portfelju" imamo toliko i toliko godina. A nemamo, godine nemamo negdje u džepu ili novčaniku ili na kartici. Jezikoslovno bi se ovakvo pitanje i odgovor moglo objasniti čak i kao veoma nezgodno, neugodno pitanje u smislu koliko imaš JOŠ godina pred sobom prije "deadline-a"! A ako pitanje još i ima smisla - odgovor definitivno ne možemo dati, bar ne točan. Nitko ne zna koliko još ima godina. Godina ima više; fiskalnih, tropskih, zvjezdanih, kalendarskih... Nego, ajmo se mi vratiti na ono što obično podrazumijevamo kad pitamo koliko imaš godina.

Godina planeta je vrijeme potrebno da isti napravi puni obilazak oko matične zvijezde, 365 dana i još neki kusur sati, minuta, sekundi u slučaju našeg plavog planeta - Zemlje. Planetima bližim Suncu treba manje vremena za pun obilazak oko matične zvijezde, a onim udaljenijim treba više vremena. Kada bi primjerice uzeli da imamo nekog tko je rođen u istom trenutku kada i mi (pretpostavimo da danas imamo 45 zemaljskih godina) ali na drugim planetima, ta ista osoba bi na Merkuru imala skoro 187 godina, na Veneri nešto više od 73, na Marsu bi za koji dan slavila 30-ti rođendan! Na Jupiteru bi naš pandan po trenutku rođenja brojao tek 3.8 godina, na Saturnu bi taman prohodao i mahao ručicama kao jedno i pol godišnje dijete, a na Uranu, Neptunu i Plutonu dobrano bi se načekali do prve svijeće na rođendanskoj torti.

Razlika u "godinama" na planetima.
Na našem portalu već smo se poigrali s tjelesnom težinom na drugim planetima, idemo se poigrati i s godinama. Ovdje se nalazi kalkulator u koji je potrebno unijeti svoju dob (po želji i tjelesnu težinu) i eto nam izračuna za svakog ukućana, prijatelja, prijateljicu. Naš savjet; svi koji žele imati "više" godina gledajte rezultate samo na Veneri i Merkuru, oni koji žele imati manje - Mars je planet "izmišljen" za vas. Imate li djecu osnovnoškolskog uzrasta, uzmite papir i olovku, upisujte rezultate u tabele, crtajte grafikone bojicama. Osim što ćemo se zabaviti, naučit ćemo ponešto o svemiru koji nas okružuje, a osnovne računske operacije, tablice, grafikoni neće biti bauk. Ma napravimo i ppt prezentaciju, upotrijebimo pametne telefone s aplikacijama koje nam lice postare/pomlade pa svi skupa pogledajmo kako bi izgledali sa više ili manje godina nego što imamo na Zemlji.