Corona Borealis

Corona Borealis, ili na našem jeziku Sjeverna kruna, spada u red najmanjih zviježđa vidljivih s našeg planeta.

Sjeverna kruna

Po veličini zauzima 73. mjesto od ukupno 88 međunarodno priznatih zviježđa na nebu. Prostorno zauzima svega 0.433% nebeskog svoda. Ono je i jedno od izvornih 48 zviježđa još iz Ptolemejeve ere. Prema grčkoj mitologiji ovo zviježđe je nebeska slika krune koju je Dionis dao Arijadni nakon što ju je preoteo od Tezeja. Sjeverna kruna ne obiluje sjajnim zvijezdama no uz malu pomoć mobilne aplikacije svatko ju može pronaći na našem noćnom nebu. Graniči sa znatno većim i uočljivijim zviježđima Herkula, Volara i Zmije.

Zviježđe Sjeverna kruna.
Zvijezde koje čine osnovu ovog zviježđa poredane su u polukrugu, a najsjajnija među njima je Gemma (Dragulj) i uz malo mašte zaista nalikuju na krunu neke kraljevne ili princeze. U granicama ovog malog zviježđa nalazi se i superjato dalekih galaksija, veoma zanimljivo područje za astronomska istraživanja. Danas znamo za najmanje pet planetarnih sustava koji kruže oko ovih zvijezda.

Tijekom 2002. godine finski metal-band Cadacross izdao je svoj drugi i ujedno posljednji muzički album pod nazivom Corona Borealis. U vrijeme kada bezmalo nijedna stvar naše svakodnevnice ne može proći bez spominjanja pojma "korona" nije zgoreg naučiti ponešto i o pravoj kruni - Coroni Borealis.

Mitološki prikaz.