Mliječni put od biljaka

Cvjetna galaktika Industrijsko obrtničke škole dobila konture sadnjom biljaka koje će na taj način simulirati plave, žute, crvene, male i velike zvijezde.

Galaktika od cvijeća je najmirisnija galaktika.

Ilustracije našeg zvjezdanog grada, galaktike (Mliječnog puta) svi smo vidjeli u udžbenicima. Deseci milijarda zvijezda raznih boja u spiralno položenim krakovima, sa još većim brojem planeta oko njih, obitavaju poput velike obitelji u beskraju svemira. U knjigama i časopisima nema dovoljno dobrog mjerila koje bi nam bilo prihvatljivo za poimanje galaktike.

Cvjetna galaktika
Promjer naše galaktike iznosi više od sto tisuća svjetlosnih godina, naš dom se nalazi u poprilično mirom predgrađu, daleko od nesnosne vreve u samom centru zvjezdanog grada. Nitko od nas danas živućih neće vidjeti Mliječni put "izvana", nitko od nas neće putovati među zvijezdama, to će poći za rukom našim dalekim potomcima, naravno uz uvjet da kao vrsta poživimo dovoljno dugo.

Pripremni radovi
Pri Industrijsko-obrtničkoj školi u Puli u sklopu programa CSI PULA 2020 koji se provodi u suradnji s Astronomskom udrugom Vidulini odlučili su okoliš škole oplemeniti raznim edukativno-estetskim, i funkcionalnim sadržajima dostupnim učenicima ali i javnosti. Jedan od njih je i model Mliječnog puta, u formi hortikulturalne instalacije. "Cvjetna galaktika", kako su ju nazvali, ovih je dana počela dobivati svoje osnovne konture sadnjom prvog seta biljaka oko kojih će se u narednim danima i tjednima postavljati raznobojne biljke koje će na taj način simulirati plave, žute, crvene, male i velike zvijezde.

Svaka biljka ima svoje mjesto gdje će se posaditi
Pripremni zemljani radovi obavljeni su uz svesrdnu pomoć gospodarstvenika, prvi set sadnog materijala osigurala je obitelj Prgomet (Željko Prgomet, dr.sc.agr.) iz Rovinja. Zbog aktualne situacije i nužnosti da se hortikulturalni radovi obave na vrijeme posao sadnje odradili su prof. Dragan Basara i Marino Tumpić (AUV) te djelatnici škole, Mirela Percan, Magda Kolić i Franko Batelić. Idejno rješenje te brigu oko izbora, zaštite i održavanja biljaka potpisuje Ivica Lađarević, mag.ing.agr., voditelj sektora astrobiologije pri Astronomskoj udruzi Vidulini.

Biljke su se pažljivo sadile i pripremale
Cvjetna galaktika nalazi se na prostoru školskog dvorišta, a njezina je edukativna zadaća pokazati svim namjernicima kako izgleda naš zvjezdani grad. Ravnatelj škole, Petar Gavrić, kaže kako učenicima i djelatnicima škole predstoji još puno posla i rada u (boljim) vremenima koja dolaze. Radovi se odvijaju sporijim tempom od planiranog no kockice mozaika nazvanog Centar za svemirska istraživanja Pula (CSI PULA 2020) neumitno dolaze na svoja mjesta.

I evo je, prava cvjetna galaktika.
Ranije pripremljeni materijali u čijoj su izradi sudjelovali učenici biti će do kraja školske godine postavljeni na svoje ciljne pozicije kako u unutarnjem atriju tako i na okolišu oko školske zgrade. Posla uz stjecanje znanja i iskustva pri raznim radnim operacijama nimalo neće nedostajati ni na jesen uz prisustvo učenika u novoj školskoj godini, zaključuje Gavrić.