Snimljeno nešto što do sada nikome nije uspjelo

Francuski astrofotograf uspio je snimiti Međunarodnu svemirsku postaju s takvim detaljima, što se do sada smatralo nemogućom misijom.

Tranzit ISS ispred Sunca. © Ljubaznošću: Theirry Legault - SpaceWeather.com

Fotografijom se svi mi svakodnevno bavimo, mobiteli su nam omogućili dostupnost, kvalitetu, distribuciju i praktično besplatno klikanje bez nekadašnjeg pogleda na mehanički brojčanik s oznakama od nula do trideset šest koji je imao nepogrešivu sklonost pokazivanja sve manjih i manjih vrijednosti. Fotografije nebeskih objekata i pojava već godinama nisu privilegija samo velikih zvjezdarnica i svemirskih brodova. Astronomi diljem svijeta, pa tako i s ovih naših prostora, svakodnevno rade astrofotografije takvih kvaliteta da graniče s "ma ljudi moji je li to moguće".

© Ljubaznošću: Theirry Legault - SpaceWeather.com
Nekadašnje mrlje i mrljice evoluirale su do najsitnijih detalja. Barem tridesetak astronoma u našem neposrednom okružju bez problema rade fotografije iste ili bolje kvalitete nego što je to bio u stanju napraviti Hubbleov svemirski teleskop u vrijeme kada je lansiran, pa sve tamo do druge, odnosno treće servisne misije NASA-inih raketoplana. Usputna napomena, Hubbleov svemirski teleskop je sam koštao oko četiri milijarde USD, a svaka servisna misija još preko milijardu zelenih američkih novčanica.Kao da to samo po sebi nije dovoljno i predobro, astronomi su počeli špijunirati letjelice u svemiru.

© Ljubaznošću: Theirry Legault - SpaceWeather.com
Na fotografijama su se najprije počeli nazirati grubi oblici, potom tijekom godina sve više i više detalja pa su tako "uhvaćeni" čak i sami astronauti za vrijeme aktivnosti izvan ISS.E pazite sad, tranzit (prijelaz) ISS-a ispred Sunca rijetka je pojava, traje koliko i treptaj oka, KAD se dogodi. Za snimiti takav događaj nužno je da bude vidljiv na vašoj lokaciji te da posjedujete najmanje dvije stvari; iznimno kvalitetnu, posebnu opremu i iskustvo eksperta za astrofotografiju. Pogodni atmosferski uvjeti se podrazumijevaju. Sve navedeno nipošto nije garancija za uspjeh.

Theirry Legault, poznati francuski astrofotograf uspio je 24. i 25. lipnja 2020. godine snimiti Međunarodnu svemirsku postaju za vrijeme njezina tranzita ispred Sunca, s takvim detaljima da se tako nešto do sada doslovce smatralo nemogućom misijom. Na njegovim fotografijama jasno se vidi i Canadarm2, robotička ruka čiji je promjer svega 35 cm! Predobro za vidjeti nešto "debljine" omanje barske stolice, na udaljenosti od gotovo 500 km pri brzini leta iste od preko sedam kilometara u sekundi, a da se u pozadini nalazi Sunčev disk udaljen preko sto pedeset milijuna kilometara. Ovo još nikome nije pošlo za rukom, a sada je to postala stvarnost. Donosimo fotografije koje je Legault objavio na SpaceWeather.com, a video možete pogledati ovdje.

Zašto objavljujemo ovakve članke? Zato da bismo pokazali kako je svemir nešto što nas zanima čak i onda kada smo skoro pa uvjereni da to nije tako. Zato da bismo pokazali i potaknuli čitatelje kako su i nemoguće stvari itekako moguće. Samo treba stjecati znanja i iskustva, treba se usuditi otisnuti na beskrajni ocean izazova koji stoji pred nama i strpljivo čeka na nas. Ne na nekog drugog, baš na nas. Jer prvi put kad se otisnemo na ocean neistraženog i nedostižnog i kad se vratimo s ulovom, osjećaj koji čovjeka tada obuzme neopisiv je. Zaplivajte, strah je prirodan ali on je samo sitna prepreka, bolje je reći isprika, za one koji ne žele niti pokušati.
x (x)