[- ASTRONOMSKI INSTRUMENTI -] > IZRADA I MODIFIKACIJA ASTRONOMSKIH INSTRUMENATA

Brusenje zrcala

(1/4) > >>

adri:
Nekako nerado otvaram novu temu radi jednog pitanja, ali ne vidim nijednu postojecu atm temu.

Dakle, kod "iskopavanja" zrcala, jeli bolje iskopati do zeljene sagitte ili stati na nekh 80% prije prelaska na #120 i finije abrazive? Pretpostavljam da ce i #120 jos malo promjeniti sagittu (ali to mogu regulirati mjenjanjem pozicija, zrcalo gore ili alat gore). Pitam jer Mel Bartels preporuca da se stane na cca 80% dok drugdje kazu da se ide do kraja.

Sad sam na nekih 70% iskopao (nisam slozio sferometar, koliko sam istrazivao nije nuzan, meni od oka dobro izgleda  :D, nema "povisenja" nigdje, iskopano je skroz do ruba, gledam klasicnom metodom metalnog ravnala), metalni alat 1/2 promjera zrcala (kao sto neki predlazu da je najbolje rjesenje), poslije planiram izliti alat od morta direktno na zrcalo preko plasticne folije, cak razmisljam o novcicima ili splentama umjesto komada plocice.

davor:

--- Citat: adri - 17.09.2017. u 21:57:19 sati ---... cak razmisljam o novcicima ili splentama umjesto komada plocice.

--- Kraj citata ---

Uništavanje važećeg novca ti je kažnjivo djelo Adri, pripazi.

adri:

--- Citat: davor - 18.09.2017. u 08:05:20 sati ---Uništavanje važećeg novca ti je kažnjivo djelo Adri, pripazi.

--- Kraj citata ---

Nisam mislio koristiti vazeci novac.
Imam neke stare nevazece slovenske kovanice,

Update: Iskopano na zeljenu sagittu, depresija se lijepo protegla od ruba do ruba (nisam ni imao situaciju da mi se prvo dubi centar a onda twk rubovi, ravnomjerno se produbljivalo).

Svrdlo na slici je 2mm, sagitta je 3mm, dakle za sada F6.25.

davor:
 :215:

adri:
Sad slijedi izrada alata za fino brusenje. Trazio sam od jubolina glet masu na bazi gipsa no nije je bilo. Jos prije dosta godina strucni atm-ovac mi je rekao da mogu koristiti mort, kojeg srecom imam na pretek.

Plan je preko zrcala staviti prijanjajucu plasticnu foliju i izliti na zrcalo, kako bi alat bio konveksnog oblika i odgovarao plohi zrcala. Ako netko vidi neki problem u ovome ili opcenito u necemu slobodno neka vice.

Side question: Kako je dubljeno sa #80 silicijevim karbidom, mogu li ja ici direktno na #220 silicijev karbid ili da prvo idem sa #120  :109:

Mada mi najradje cak isao na AL2O3 jer silicij karbid ostavlja dublja ostecenja
But you work with what you have...
#500 ce biti AL2O3

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju