Nakon predradnji oko pozadine i boje u Nebulosity programu nema nekih većih mogućnosti daljnje obrade linearne slike kao npr. Pixinsight pa je sljedeći logičan korak rastezanje histograma.
Najbitnije je kod ovog koraka je da se ne odsijeku tj. klipaju tamniji dijelovi.
Nebulosity nudi tri načina za ovaj korak. Levels/Powerstretch, Digital development i Curves. Za početnike, kojima je namijenjen ovaj tutorijal ja svakako preporučam korištenje drugog izbora, Digital development rutine (DDP). DDP možemo gledati i kao levelse za hendikepirane(

), nudi asistenciju na početku jer otprilike izabire vrijednosti koje su zapravo loše ali su dovoljno blizu da se pronađu ispravne i ne odreže se bitniji dio podataka. Naravno ako se razumije što se treba raditi i kakav rezultat treba biti.
Krenemo redom:
Izbornik-Image-Digital development. Otvara se prozor koji je prikazan na slici ddp-funkcija. Opcije koje predloži skripta budu dovoljno blizu da se vidi da je histogram rastegnut, ali često postavke koje izabere Nebulosity odrežu previše signala.
Imamo tri klizača. Gornji u principu ne diramo, nema potrebe. Srednji klizač, X-over, je ekvivalent lijevog klizača u levelsima u drugim programima i njime kontroliramo odrezivanje lijevog kraja histograma. Donji klizač je ekvivalent srednjeg u levelsima i njime se kontrolira rastezanje histograma.
Donji klizač-pomicanje lijevo rastezanje je jače. Pomicanje desno rastezanje je manje.
Srednji klizač- pomicanje lijevo ostavlja više detalja u tamnim dijelovima, pomicanje desno reže detalje i podiže kontrast. Ne smije se pretjerivati niti s jednim, manje je uvijek bolje.
Na drugoj slici je povećan zoom da bi se lakše vidjeli detalji pozadine. Srednji klizač je na vrijednosti oko 1100 što je još uvijek previše desno ali se ipak u pozadini naziru artefakti što je zapravo šum i treba se nazirati jer ga ima na slici.
Na trećoj slici je taj isti detalj ali sa srednjim klizačem pomaknutim još više u desno, na vrijednost oko 1400 i tu se vidi uniformna crna tamna pozadina, očito je da je histogram odrezan puno previše i gube se detalji. Ovo nije dobro i zato treba biti pažljiv sa tim klizačem.
Metodom pokušaja i promašaja brzo se dolazi do nekog optimalnog rezultata jer je i ovaj dio napravljen da vrši korekcije u realnom vremenu tako da nije potrebno koristiti undo ili redo tipke.
Napomena je da DPP funkcija radi dobro ako pozadina nije presvijetla, što se podrazumijeva ako se koristi linearni zapis. Svakako nije dobro koristiti DPP nakon levelsa, osim u slučaju kad u levelsima približavamo histogram u lijevo ako je kojim slučajem previše desno.