[- ASTRONOMIJA -] > ASTROFOTOGRAFIJA

Tips and tricks za snimanje mono kamerama

(1/2) > >>

HrAstro:
Nadam se da će ova tema biti sticky.

Dakle, pitanje za znalce koji odavno snimaju s Mono kamerama.
Luminance je taj koji daje svjetinu pojedinom pixelu i time detalje. RGB kanali su ti koji će dati boju.
Dakle, RGB nije bitan za detalje, pa često radimo binning 2x2. Time brže nakupimo potreban signal ali na uštrb rezolucije. Još jednom, RGB ne utječe na detalje.

Slijedi pitanje. Zašto onda neki astrofotografi svejedno snimaju po 5 ekspozicija od svakog RBG kanala? Što time dobije?
Jedino što mi pada na pamet da tu i tamo se neki pixeli malo sporije/brže zasite od prosjeka pa nastaje chrominance šum?


**
Napomena:
Gornja tvrdnja da je samo luminance odgovoran za detalje nije sasvim točna jer često miješamo i neke uskopojasne kanale radi boljih detalja. Isto takonije samo RGB u pitanju. Koji puta boju dobivamo od uskopojasnih filtra.

Filip Lolic:

--- Citat: HrAstro - 13.11.2015. u 09:52:42 sati ---
Slijedi pitanje. Zašto onda neki astrofotografi svejedno snimaju po 5 ekspozicija od svakog RBG kanala? Što time dobije?
Jedino što mi pada na pamet da tu i tamo se neki pixeli malo sporije/brže zasite od prosjeka pa nastaje chrominance šum?

--- Kraj citata ---

A zašto snimaš 5, 10 ili 50 ekspozicija L kanala, ili potpuno svejedno, isto toliko ekspozicija sa kolor kamerom?
Zato što želiš postići što je moguće veći odnos signal/šum, koji je jednako bitan za luminancu koliko i za boju.

Ako nemaš dovoljno RGB signala onda to što imaš moraš rastezati, što za posljedicu naravno ima kolor šum i slabo definirane boje pogotovo na objektima manjeg sjaja.

Pošto kolor informacija odnosno RGB kanali ne utječu previše na rezoluciju (detalje) finalnog LRGB kompozita, samim tim trpe svakakve ekstremne metode obrade, -forsiranje saturacije, jaku redukciju šuma, gaussian bluranje i slično.
Ali opet, ne možeš od ničega napravit nešto, što znači da treba prikupiti sasvim pristojnu količinu RGB kanala u odnosu na L kanal da bi mogao složiti dobru sliku.

ruka:
Ja bi još dodao da rgb način snimanja ovisi i o tome sa čime ćeš to obrađivati poslije. Sa pixinsightom i sličnim softverima ( maxim, ccd?) bin funkcionira, sa fotošopom ne znam kako bi to uspješno napravio ako imaš binan rgb i preklapaš lejere (ako sam dobro shvatio tako se tamo radi).
Ja osobno izaberem binati ili ne obzirom na objekt, nebo i količinu potrebnog vremena. Lakše je obraditi u svakom slučaju ako nije binano i ako je dovoljno duga rgb ekspozicija.
Vidjet ćeš. Sve što si snimio do sada ponoviš samo u L kanalu a boje si uzmeš od prije i to sasvim ok radi.

Danijel:

--- Citat: HrAstro - 13.11.2015. u 09:52:42 sati ---Nadam se da će ova tema biti sticky.
...

--- Kraj citata ---

Evo, je. :286:

Zocky:
Prema nekim izvorima, bolja je varijanta raditi RGB na 1x1, te iz tog materijala izvuči sintetički L. Ja ponekad radim bining, ovisno o objektu, raspoloživom vremenu, te količini LP-a. Ako je objekt kojeg snimam zahvaćen LP-om, koristim samo RGB na 1x1 jer su RGB filteri dizajnirani tako da djeluju kao svojevrstan CLS filter.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju