[- ASTRONAUTIKA -] > LETOVI S LJUDSKOM POSADOM

Rusija i letovi na Mjesec

(1/3) > >>

Mali princ:
Ruski Mjesečev modul u računalnim je nacrtima. No, pitanje je hoće li njegov razvoj u cijelosti biti moguć u desetgodišnjem razdoblju (2016. - 2025. g.) za koje razdoblje je donesen financijski plan koji se stalno smanjuje. Spominjali su spuštanje na Mjesec oko 2029. godine ali sa smanjenjem budžeta to se može odužiti. Trebao bi neki međunarodni projekt. Ali i takav bi se mogao raditi tek poslije 2024. g. nakon što se završi održavanje ISS-a. NASA i ESA rade na razvoju zajedničkog zapovjednog svemirskog broda, Roskosmos radi također na razvoju zapovjednog broda. Međutim, niko nije donio odluku o razvoju Mjesečevog broda. NR Kina želi raditi na samostalnim projektima u kojima mogu drugi surađivati ali Kina hoće imati svoj vlastiti projekt. Osim toga, suradnja sa Kinom je problematična s obzirom da nisu dovoljno transparentni jer je njihov svemirski program pod utjecajem vojske. Kad bi se lijepo dogovorili, ESA i Roskosmos bi mogli zajedno razvijati Mjesečev brod. NASA bi trebala tražiti od američkih političara da se pridruži u takvom eventualnom projektu, ako bi kojim slučajem do njega došlo. A ne da NASA stalno priča o Marsu kao glavnom cilju a da nema nikakvih konkretnih odrednica za to, ni terminskih, ni tehnoloških (vrsta pogona) a pogotovo ne konkretnih financijskih.
I ako se jednoga dana nađu u prostoru oko Mjeseca američko-europski, ruski i kineski svemirski brod, i ako treba neko nekome ići u pomoć, ispast će da nisu napravili kompatibilne sustave za pristajanje i spajanje jer svatko tvrdoglavo radi po svome.
http://www.popularmechanics.com/space/moon-mars/news/a19269/revealed-russias-manned-lunar-lander/

davor:
Hvala na iscrpnoj informaciji.  [71*
Zanimljivo je kako se dizajn mjesečevog modula nije puno promjenio od 1969. godine.  :286:

Danijel:
Meni je fascinantno kako su Luny korabl i Grumman Lunar Module neobično slični. Očito je da je to dizajn koji omogućava da se efikasno obavi posao koji se pred njih postavljao u to vrijeme. :286:

Mali princ:
Ovaj ruski Mjesečev brod skroman je sa svojih nepunih 20 tona. Ako je namijenjen samo za dva kozmonauta, druga dva kozmonauta ostala bi kružiti u orbiti oko Mjeseca. I to sve počelo bi možda tek oko 2030. godine. Alo, 60 godina poslije "Apolla" a slične mogućnosti. A prema NASA-inom programu "Constellation" (ukinutom 1. 02. 2010. g.) Lunarni modul "Altair" trebao je imati masu do 46 tona. (Zadnji Lunarni moduli "Apolla" imali su do oko 16 tona). "Altair" je trebao nositi gorivo i za ulazak u orbitu oko Mjeseca (za kočenje zapovjednog i Lunarnog modula). (Zbog te varijante sadašnji "Orion" (u razvoju) nije predviđen da ima toliko goriva da može bez dodatnog raketnog modula ulaziti u orbitu oko Mjeseca). "Altair" je trebao nositi četiri astronauta a zapovjedni brod "Orion" ostajao bi bez posade u orbiti oko Mjeseca. "Altair" je bio predviđen za 7 dana na Mjesecu, uz mogućnost da tamo ostane 7 mjeseci prilikom uspostave Mjesečeve baze. To je trebalo biti uistinu perspektivno.

Danijel:
Mislim da su Kinezi najperspektivniji i najrealniji u smislu osvajanja svemira s ljudskom posadom. Oni ne fantaziraju o Marsu jer im je jasno da je to neisplativo, traži duge vremenske rokove, preriskantno je itd. Njima je cilj Mjesec, baza na Mjesecu, i u konačnici eksploatacija rudnih resursa. To se da unovčiti i nije nerealno.

Ameri su bili na dobrom putu ali je politika rekla ne i unazadila taj program. Rusi su jadni, nema love jer treba ratovati. Kad im Space X upadne u konkurenciju i s teretnim raketama i raketama za prijevoz ljudi, naći će se u neobranom grožđu jer će im srušiti cijene lansiranja.

A Europa? ESA ionako nema neke velike planove za razvoj raketa s ljudskom posadom pa će se EU astronauti voziti gore s Amerima. U konačnici, možda kineski planovi za osvajanje Mjeseca potaknu ostale da se trznu i vrate u realnost. Mjesec je relativno bliska budućnost, Mars je preskupa priča i avantura koja neće donijeti niti dolara zarade u džep "osvajačima".

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju